فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

آغار واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تحویل ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در سیزدهمین شنبه «امید و افتخار»هفته آینده خبر داد.

آغار واگذاری ۶۳۰ دستگاه ون تاکسی در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: از 78 هزار دستگاه تاکسی در پایتخت، بالغ بر 6 هزار دستگاه خودرو ون وجود دارد که بیش از 10 سال عمر کرده‌اند. در حال حاضر تعداد ون‌های فعال پایتخت برابر با 2 هزار و 500 دستگاه است و بیش از نیمی از ناوگان ون شهر تهران متوقف شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت توقف فعالیت 3 هزار و 500 دستگاه ون، توضیح داد: طی سالیان گذشته، تولید تجاری ون در کشور اتفاق نیفتاده بود و همچنین از سال 1397 با ممنوعیت واردات مواجه بودیم.

    بهرامی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه نوسازی ون نیفتاده بود، افزود: امسال دو فرآیند نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد. یکی از فرآیندها، نوسازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود. همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان امر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موجب شد تا خرید 630 دستگاه محقق شود.

    وی با تأکید بر اینکه بخشی از منابع مالی این 630 دستگاه ون تاکسیرانی توسط شهرداری (معادل 30 درصد حدود 277 میلیارد تومان) و بخشی دیگر توسط وزارت کشور تأمین شده است، گفت: طبق ابلاغیه، تحویل این 630 دستگاه ون منوط به اسقاط ون‌های فرسوده خواهد بود و مقرر است طی برنامه زمانبندی مشخص نسبت به تحویل ون به شهر تهران اقدام شود.

    شرط واگذاری ون‌ها، داشتن ون فرسوده و فعال است

    معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ون‌ها از شهرداری به مالکان ون‌های فرسوده اظهار کرد: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسوده‌ای باشد که در خطوط فعال بوده است.

    بهرامی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که شنبه -28 آبان 1401- آئین آغاز تحویل تاکسی‌های ون جدید برگزار می‌شود.

    وی درباره فرآیند دوم نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی توضیح داد: به واسطه پیگیری‌های انجام شده و حمایت شهردار تهران، اعتبار و منابع مالی لازم (حدود 120 میلیارد تومان) برای نوسازی 200 دستگاه ون سقف بلند (High Roof) از طریق صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی هفته آینده قرارداد‌های نوسازی 200 دستگاه ون سقف بلند، امضا خواهد شد، اضافه کرد: طبق تعهداتی که شرکت‌های بهره بردار و تأمین کننده اعلام کرده‌اند، تا سه ماه آینده شاهد ورود نخستین ون‌های سقف بلند به ناوگان تاکسیرانی کشور هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو