فونیکسریمکسبهتام

شریعتی در آیین رونمایی از تاکسی‌ ون‌های جدید شهرداری تهران مطرح کرد

دولت با پیش خرید محصولات خودروسازان کاهش مصرف انرژی را تضمین کند

عصر خودرو- نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت نباید به عنوان خریدار جزء وارد بازار شود و با نگاه به کالای تولیدشده آن را خریداری کند، تصریح کرد: دولت باید به عنوان خریدار عمده، صرفه جویی انرژی را با پیش خرید محصولات از تولیدکنندگان از جمله خودروسازان تضمین کند و به اهداف تعیین شده در میزان صرفه جویی انرژی دست یابد.

دولت با پیش خرید محصولات خودروسازان کاهش مصرف انرژی را تضمین کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، مالک شریعتی نیاسر در آیین رونمایی از تاکسی‌ون‌های جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور، گفت: مصرف انرژی در کشور اصلا وضعیت مناسبی ندارد، مقرر شده بود در پایان برنامه ششم یعنی طی 10 سال شدت مصرف انرژی را به نصف کاهش دهیم که به ازای واحد تولید محاسبه می شود، اما نه تنها به نصف نرسیده‌ایم بلکه شاهد افزایش نیز بوده ایم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ماده 12 قانون رفع موانع تولید به کاهش شدت مصرف انرژی کمک می‌کند، یادآور شد: این ماده که قرار بود چند میلیارد دلار صرفه‌جویی را به دنبال داشته باشد، به نتیجه نرسید.

    وی افزود: یک قرارداد 65 هزار دستگاهی منعقد شده بود که به سه هزار و 588 دستگاه رسیده و قرار بود با اسقاط خودروی فرسوده، خودروی جدید وارد شود که تنها 81 دستگاه گواهی اسقاط واقعی داشت.

    نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تنوع سبد سوخت کشور توسعه پیدا کرد و خودروهای LPG سوز که در دولت قبلی حذف شده بود، اضافه شد، به طوری که در بودجه سال 1401 بالغ بر دو هزار میلیاد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

    وی تصریح کرد: اگر خودروساز آمادگی تولید LPG سوز را داشته باشد، ما نیز آمادگی این همکاری را داریم. قیمت این سوخت بالاتر از CNG و پایین‌تر از بنزین خواهد بود که در جنبه اقتصادی اثرگذار است. ضمن اینکه پدافند غیرعامل را نیز تقویت خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو