فونیکسریمکسبهتام

تکالیف عمده براى رفع آلودگى هوا با کدام ارگان است؟

عصر خودرو- جانشین رییس پلیس راهور فراجا گفت: براى رفع آلودگی هوا دچار ضعف‌های فراوانی هستیم.

تکالیف عمده براى رفع آلودگى هوا با کدام ارگان است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سیدتیمور حسینى جانشین رییس پلیس راهور فراجا با تأکید بر تأثیر کیفیت هوا بر زندگی شهروندان، اظهار کرد: تنفس هوای سالم به صورت مستقیم با سلامت شهروندان ارتباط دارد و از این‌رو، هر اقدامی که منجر به کاهش آلاینده‌ها و نیل به شهری عاری ازآلودگی شود، برای پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وى افزود: سال‌هاست که کشور با معضل بزرگ  وارونگی دما در فصول پاییز و زمستان روبه‌روست اما هنوز نتوانسته‌ایم منشاء اصلی و راهکارهای کنترل آن را پیدا کنیم.

    جانشین رییس پلیس راهور فراجا بیان کرد: بحث آلودگی هوا که این روزها به مرز هشدار و وضعیت قرمز رسیده است، به ما نشان  می دهد که در حوزه برطرف کردن آلودگی هوا دچار ضعف‌های فراوانی هستیم و نتوانسته ایم در این خصوص، اقدام درست و به موقعی انجام دهیم.

    سردار حسینی افزود: منشاء اصلی آلودگی هوا ، آلاینده‌های ناشی از فعالیت کارخانجات صنعتی و ذرات معلق تولید شده از تردد انبوه موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای اسقاطی است و ما تنها می‌توانیم به مسائلی که در حیطه پلیس قرار دارند، عمل کنیم اما همانطورکه همیشه اعلام کرده‌ایم، در کنار تمام ارگان‌های مرتبط، برای نجات و سلامت جان انسان‌ها ایستاده‌ایم.

    وی اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده، بیش از ٨۰ درصد از آلودگی هوا مربوط به موتورسیکلت های دودزا و خودروهای فرسوده است و براساس مصوبات گذشته، قرار بود تا موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی شده و خودروهای استاندارد وباکیفیت جایگزین خودروهای آلاینده و فرسوده شوند اما تا کنون به مرحله اجرا نرسیده است.

    جانشین رییس پلیس راهور فراجا در ادامه گفت: در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر تهران، تکالیف عمده بر عهده مدیریت شهری گذاشته شده است و این مجموعه باید تکالیف خود را در این زمینه به درستی انجام دهد.

    سردار حسینی افزود: امیدوارم روزی فرا برسد که با اجرایی شدن نظام سیستمی در موضوعات جزیی و کلی کشور، سازمان‌های مسئول به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌هایی که قانون برای آنها تعیین کرده است، به صورت پیوسته و به طور کامل به وظایف خود عمل کنند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر، پلیس همزمان با وضعیت هشدار در شهر تهران، طرح فروش روزانه طرح ترافیک را لغو کرده و به تمامی پایانه‌های وسایط نقلیه سبک و سنگین ابلاغ کرده است تا در ساعات توقف، خودروهای‌شان را خاموش کنند، ضمن اینکه پلیس موظفشده تا از تردد موتورسیکلت‌های آلاینده و خودروهای فرسوده جلوگیری کرده و وسایل نقلیه‌ فاقد معاینه فنی را نیز متوقف کند.

    رییس پلیس راهور فراجا در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی اقداماتی که پلیس در شرایط هشدار آلودگی هوا انجام می‌دهد، بنا بر روندپیشرفت میزان آلاینده‌ها و بنا بر تشخیص کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعمال شده و متناسب با وضعیت آلاینده‌ها و تصمیماتکمیته مذکور، تغییر خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط