فونیکسریمکسبهتام

طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول ۳۹ کیلومتر در تهران افتتاح می‌شود

عصر خودرو- شهردار منطقه ۶ تهران از احداث و بهره‌برداری از ۵ ایستگاه خط ۶ مترو تا نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: طول نهایی خط ۶ مترو تهران به ۳۹ کیلومتر می‌رسد که آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد!

طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول ۳۹ کیلومتر در تهران افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، رضا محمدی با اشاره به مسیر خط 6 مترو اظهار کرد: خط 6  مترو پس از تکمیل شدن و به راه‌ افتادن همه ایستگاه‌ها، طولانی‌ترین خط متروی کشور محسوب می‌شود. این خط که جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل می‌کند، از دولت‌آباد شروع می‌شود و از ایستگاه‌های مهمی مانند میدان‌های شهدا، امام حسین، هفت تیر و ولیعصر، و بلوار کشاورز، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران، پیامبر، ستاری، شهرزیبا و کن می‌گذرد.

    شهردار منطقه 6 تصریح کرد: مجموع این ایستگاه‌ها 31 کیلومتر طول دارند و خط افزوده‌ای که در جنوب شرق ایجاد می‌شود و از ایستگاه‌های حرم شاه عبدالعظیم، میدان حرم، ابن‌بابویه و چشمه علی می‌گذرد، طول این خط را به 39 کیلومتر می‌رساند که آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد؛ خط 6 متروی تهران دو ویژگی مهم دارد؛ اول آنکه این خط مناطق جنوب شرقی تهران و مناطق پنج و دو را، که از پرجمعیت‌ترین مناطق تهران هستند، به مترو مجهز می‌کند و دوم آن‌که با همه خطوط متروی تهران یعنی با 6 خط اصلی، تقاطع دارد و مسیرهای مختلف را به هم متصل می‌کند.

    وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده است تا بخش میانی خط 6 احداث و به بهره‌برداری برسد به طوری که 5 ایستگاه در منطقه 6 قرار دارد که فرایند احداث این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

    محمدی اضافه کرد: از 5 ایستگاه اشاره شده، 3 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و 2 ایستگاه بعدی در نیمه اول سال 1402 و با تکمیل بخش میانی خط 6 خدمت‌رسانی به شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

    شهردار منطقه 6  با اشاره به اسامی ایستگاه‌های مورد‌نظر برای بهره‌برداری تصریح کرد: ایستگاه‌های شهدای هفت تیر، نجات‌اللهی، میدان ولیعصر، پارک لاله و کارگر 5 ایستگاه در منطقه 6 محسوب‌ می شوند که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته افتتاح می‌شوند همچنین  برای ایستگاه‌های اشاره شده 500 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو