فونیکسریمکسبهتام

بل۰۰۱ تیون دیزاین؛ پورشه با لهجه انگلیسی! +عکس

عصر خودرو- زمانی که موضوع تقویت و شخصی‌سازی مدل های پورشه ۹۱۱ مطرح می شود، شرکت های بسیاری مشتاق ارائه مشخصات ایده‌آل مالک خودرو هستند. تیون دیزاین (Theon Design) یکی از همین شرکت ها محسوب می شود.

بل۰۰۱ تیون دیزاین؛ پورشه با لهجه انگلیسی! +عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، تیون دیزاین در سال 2016 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در آکسفوردشر، انگلیس قرار دارد. جدیدترین پروژه این شرکت به نام بل001 (BEL001) شناخته می شود که بر پایه یک دستگاه پورشه 964 شکل گرفته است.

پروژه بل001 تیون دیزاین بر پایه پورشه 964
این خودرو اسپرت که به طور کامل بازسازی شده از یک پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر تخت با سوپرشارژر روترکس که در سمت راست آن دارد، استفاده می کند. محل قرارگیری پیشرانه برای حصول اطمینان از عدم حرکت اضافی هنگام اعمال فشار زیاد بر پیشرانه تقویت شده است. خنک کننده های دوقلو نیز در سمت دیگر پیشرانه نصب شده اند، از این رو محل قرارگیری پیشرانه کاملا متقارن است.

این پیشرانه که با هوا خنک می شود توانایی تولید 400 اسب بخار نیرو و 367 پوند فوت گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط جعبه دنده پنج سرعته دستی اصلی خودرو که به طور کامل توسط تیون دیزاین بازسازی شده است، به چرخ ها منتقل می شود.

سامانه اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ با چهار خروجی و سامانه تعلیق نیمه فعال از دیگر ویژگی های جالب توجه این پورشه بازسازی شده هستند. این خودرو با احتساب تمام مایعات و مخزن سوخت پر 1265 کیلوگرم وزن دارد.

برای کاهش وزن خودرو تا حد ممکن، در ساخت بدنه این پروشه سفارشی به میزان زیاد از فیبر کربن استفاده شده است. با توجه به تمام تغییرات سخت افزاری صورت گرفته در این پورشه 964، تیون دیزاین اشاره داشته است که به توزیع وزن تقریبا بی نقص 50:50 دست یافته است.

همانطور که احتمالا حدس زده اید، برای ساخت این مدل خاص از پورشه زمان و هزینه چشمگیری صرف شده است. تیون دیزاین به 18 ماه زمان برای تکمیل این پروژه نیاز داشته و برچسب قیمت 380 هزار پوندی (حدود 456 هزار دلار) را برای آن در نظر گرفته است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو