فونیکسریمکسبهتام

عمده‌ترین دلیل مردودی معاینه فنی خودروهای سنگین عمر بالای ۲۰ سال است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به معاینه مستمر وضعیت فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این استان گفت: طبق بررسی‌ها، ۳۹ درصد عوامل مردودی خودروها در این معاینات، عمر بالای ۲۰ سال است.

عمده‌ترین دلیل مردودی معاینه فنی خودروهای سنگین عمر بالای ۲۰ سال است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، پیمان آرامون افزود: در سال جاری با انجام معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین، پنج هزار و 837 خودرو رد شدند که بخش مهمی از آنها سن بالای 20 سال داشته‌اند.

    وی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از 51 هزار و 500 مورد معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آذربایجان غربی انجام شده که حدود 45 هزار مورد آنها که نزدیک به 89 درصد کل خودروها را شامل می شد، در بررسی‌ها قبول شده‌اند.

    آرامون اداه داد: در مراکز معاینه فنی انواع آزمایش‌ها نظیر آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمز، نور چراغ، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: دلایل عمده ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

    آرامون گفت: خودروهای سنگین و نیمه سنگین در هفت مرکز معاینه فنی در سطح استان معاینه شدند که 2 مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر شهرهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان قرار دارد.

    وی یادآور شد: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های خوی، ارومیه و مهاباد انجام گرفته است.

    به گزارش ایرنا، عمده وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین که به‌ مراکز معاینه فنی مراجعه کرده شامل وانت بار، کامیون، اتوبوس، کامیونت، کامیون کشنده و مینی بوس است.

    آذربایجان غربی همواره از جمله استان‌های فعال در حوزه حمل و نقل باری در کشور بوده و در مسیرهای درون استانی، داخل کشور و خارج از کشور، خدمات حمل و نقل بار ارائه می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو