فونیکسریمکسبهتام

سرمایه‌گذاری هنگفت فولکس در خودروهای برقی

عصر خودرو- فولکس‌واگن در حال کار روی نسخه به‌روزرسانی‌شده ID.۳ (خودروی برقی فولکس) است. این شرکت آن را ID.۳ جدید می‌نامد، اما در واقع یک فیس‌لیفت برای این خودروی الکتریکی با بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جامع است. به‌منظور تضمین تولید ID.۳ به‌روزشده، فولکس‌واگن به‌تازگی سرمایه‌گذاری عظیمی را در کارخانه اصلی خود در ولفسبورگ اعلام کرده است.

سرمایه‌گذاری هنگفت فولکس در خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، تا آغاز سال 2025، این خودروساز آلمانی حدود 460میلیون یورو در کارخانه ولفسبورگ سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ رقمی که در حال حاضر با نرخ ارز امروزی حدود 485دلار است. تولید فیس‌لیفت ID.3 از سال 2023 در ولفسبورگ آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود تولید با سرعت کامل در سال آینده آغاز و برنامه‌ریزی برای تکمیل تا اواسط دهه آینده انجام شود. فولکس‌واگن در بیانیه مطبوعاتی رسمی خود برای رسانه‌ها به شاسی‌بلند الکتریکی جدید نیز اشاره کرده است. این خودرو قرار است در کارخانه ولفسبورگ این شرکت تولید شود و براساس نسخه به‌روزشده پلتفرم MEB به نام MEB+ ساخته شود. فولکس‌واگن قول داده است که پلتفرم MEB+، سرعت شارژ سریع‌‌‌‌تر و برد طولانی‌‌‌‌تری را با یک‌بار شارژ ارائه دهد. شرکت آلمانی فولکس‌واگن و شرکای آن چند ماه پیش اعلام کردند 10میلیارد یورو برای ساخت خودروهای برقی و باتری در اسپانیا سرمایه‌گذاری خواهند کرد که 3میلیارد یورو بیشتر از چیزی است که قبلا تعهد کرده بودند.

    به گزارش رویترز، این شرکت همچنین قرارداد مشارکتی با بزرگ‌ترین شرکت برق اسپانیا یعنی ایبردرولا امضا کرده تا یک پارک خورشیدی برای تامین بخشی از انرژی کارخانه تولید باتری در ساگونتو در نزدیکی والنسیا تاسیس شود. ایگناسیو سانچز گالان، مدیر اجرایی این شرکت بدون اشاره به جزئیات بیشتر به خبرنگاران گفته بود، ایبردرولا 500میلیون یورو در طرح برق‌رسانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. فولکس‌واگن در ماه مارس اعلام کرد 7میلیارد یورو برای ساخت کارخانه باتری و تولید خودروهای الکتریکی در دو کارخانه خودروسازی خود در اسپانیا سرمایه‌گذاری می‌کند، اما مدیرعامل آن هربرت دیس بعدا تاکید کرد که این رقم با مشارکت شرکای جدید به 10میلیارد یورو افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم