فونیکسریمکسبهتام

مخالفان عرضه خودرو در بورس چه گروهی هستند؟

عصر خودرو- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که در این چند سال سودهای کلان از فروش دستوری خودرو به جیب زده اند طبیعتا در برابر عرضه خودرو ساکت نمی نشینند.

مخالفان عرضه خودرو در بورس چه گروهی هستند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فردا 2000 دستگاه پژو 207 در بورس کالا عرضه می شود و اگر به فضای مجازی نگاهی بیاندازیم، بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید و آشنایی با نحوه خرید از بورس هستند؛ دلیل این استقبال نیز روشن است طبق عرضه های قبلی 207 و تارا، قیمت کشف شده در بورس پایین تر از بازار غیررسمی بوده و مصرف کنندگان نیز از این شیوه استقبال کرده اند. اما در این میان نیز عده ای شروع کرده اند به تخریب اقدام بورسی خودروسازان که این رویه باعث افزایش قیمت شده است!

    اثرگذاری رشد نرخ دلار در بازارهای کالایی ایران اتفاق جدیدی نیست که بتوان با چند گزارش و سفارش و جوسازی در فضای مجازی رشد قیمت خودرو را به عامل دیگری جز دلار نسبت داد چراکه مردم نیز به خوبی می دانند اگر نرخ دلار رو به کاهش بود، قطعا قیمت خودرو در بازار آزاد و بورس نیز کاهشی می شد. به هرحال همین استقبال از خرید خودرو در بورس بیانگر کشف مطلوب قیمت ها در بورس است همان طور که جهارشنبه قیمت تارا حداقل 100 میلیون تومان پایین تر از بازار آزاد کشف شد.
    در همین زمینه مجید محمدعلی‌زاده آرانی کارشناس بازار سرمایه به تسنیم گفت: شفاف بگویم متاسفانه دلالان و برخی نمایندگی ها و عاملیت های فروش، گروهی هستند که به نوعی قبلاً در بازار خودرو دستی بر آتش داشتند و سود بالایی را از محل فروش کسب می کردند مخالف عرضه خودرو در بورس کالا هستند.
    او گفت: همه می دانند که استمرار عرضه خودرو‌ در بورس سبب می شود دست دلالان و واسطه ها از سفته بازی در بازار خودرو کوتاه شده ضمن اینکه سود حاصل از فروش ها که عاید شرکت های خودروساز می شود به سهامداران خودرویی برسد.
    وی ادامه داد: این اتفاق زیان انباشته سال های گذشته خودروسازان را کاهش می دهد و از بین می برد و علاوه بر این، قیمت واقعی خودروها ناشی از عرضه و تقاضا را نمایان می کند.
    محمدعلی‌زاده آرانی اظهار کرد: همان طور که اعلام شده قرار است همه خودروها در بورس کالا عرضه شود و اگر بخواهیم قیمت خودرو در جامعه و برای مصرف کننده مطلوب و مناسب باشد باید همه عرضه ها به بورس کالا بیاید تا عطش بازار نیز فروکش کند.
    وی تاکید کرد: سود حاصل از فروش خودرو باید به جیب سهامداران و مالکان واقعی و حقیقی شرکت های خودرویی برسد نه اینکه بخش اعظمی از این سود عاید نمایندگی ها و دلالان شود که این رویه در حال تحقق رست.
    این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آینده عرضه های خودرو در بورس کالا افزایش قابل توجهی یابد تا خریداران به راحتی و بدون هیچگونه دغدغه ای خردیدهای خود را انجام دهند و امید دلالان نیز برای معاملات غیرشفاف ناامید شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو