فونیکسریمکسبهتام

رشد ۳۵ درصدی تولید خودروی کامل

عصر خودرو- معاون دفتر خودرویی وزارت صمت، گفت: تولید خودروی کامل در مهر و آبان امسال در مقایسه با کل تولید سال گذشته, ۳۵ درصد رشد داشت.

رشد ۳۵ درصدی تولید خودروی کامل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، ابوالفضل خلخالی در خصوص توقف تولید خودرو‌های ناقص و اینکه هم اکنون خودرو‌ها به صورت عبور مستقیم تولید می‌شوند افزود: سال گذشته شاهد انباشت خودرو‌های تولید ناقض در پارکینگ‌ها بودیم، اما خوشبختانه امسال، شاهد ثبت سقف جدید (رکورد) تولیدخودرو‌ها به صورت کامل و عبور مستقیم هستیم.

    وی با بیان اینکه تولید خودرو‌های ناقص، چالش‌های متعددی ایجاد می‌کرد گفت: از جمله این چالش ها، تغییر رنگ خودرو‌های انباشت شده بود، زیرا خودرو‌ها در پارکینگ‌های غیر مسقف انباشت می‌شدند و رنگ آن‌ها آسیب می‌دید که خوشبختانه با ایجاد عبور مستقیم، این چالش‌ها به صورت کامل برطرف شده است.

    معاون دفتر خودرویی وزارت صمت در خصوص تعادل بخشی بازار و رفع مموعیت واردات خودرو بر اساس گفته‌های وزیر صمت مبنی بر واردات خودرو از هفته آینده، افزود: واردات به عنوان یکی از راهکار‌ها برای عرضه خودرو در بازار است، برای اینکه بتوانیم کاهش عرضه خودرو را در بازار پوشش دهیم به سمت واردات رفته ایم. هم اکنون شرکت‌های متعددی پس از بررسی، در تعامل با دفتر تخصصی خودرویی وزارت صمت قرار دارند و با انجام فرایند‌ها می‌توانیم از هفته‌های آینده، شاهد واردات خودرو باشیم.

    خلخالی گفت: برای واردات 50 تا 70 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است البته باید همه شرایط برای این واردات محقق شود.

    وی افزود: به دلیل اینکه خودرو به کالای سرمایه ایی تبدیل و نقدینگی به این سمت سرازیز شده، قیمت خودرو نیز در بازار افزایش یافته است.

    خلخالی با اشاره به اینکه مهمترین چالش صنعت خودرو، بحث بن سازه (پلتفرم) است گفت: با طرحی که در تحول صنعت خودرو با عنوان جایگزینی بن سازه‌های قدیمی با بن سازه‌های جدید در دستور کار قرار دارد، امیدواریم شاهد خودرو‌هایی سبک، به روز و با قیمت تمام شده پایین باشیم.

    معاون دفتر خودرویی وزارت صمت، افزود: با تولید خودرو‌های اقتصادی که در دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا کلید خورده، می‌توانیم در سال آینده شاهد محصولاتی باشیم که به لحاظ قیمتی کاملا اقتصادی و به لحاظ وزن و مصرف سوخت، قابل رقابت با دنیا هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط