فونیکسریمکسبهتام

ماسک بخشی از سهام تسلا را فروخت

عصر خودرو- بر اساس پرونده‌هایی که روز پنجشنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در روزهای اخیر ۲۲میلیون سهم دیگر از این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی را فروخته است.

ماسک بخشی از سهام تسلا را فروخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس پرونده‌هایی که روز پنجشنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) منتشر شد، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، در روزهای اخیر 22میلیون سهم دیگر از این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی را فروخته است.

    بر اساس این گزارش، ارزش سهام فروخته‌شده توسط ایلان ماسک 6/ 3میلیارد دلار بود که کل سهام تسلای فروخته‌شده توسط وی در سال جاری را به حدود 40میلیارد دلار رساند.

    بر اساس داده‌های موسسه ریفینیتیو، سهام این میلیاردر معروف در خودروسازی تسلا اکنون به 4/ 13درصد از حدود 17درصد در سال گذشته رسیده است. فروش سهام این هفته ماسک پس از خرید 44میلیارد‌دلاری از پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر در ماه اکتبر، دومین سهام بزرگی است که وی رها کرده است. ایلان ماسک ماه گذشته میلادی 5/ 19میلیون سهم خود را در تسلا به قیمت 95/ 3میلیارد دلار فروخت. سرمایه‌گذاران این شرکت آمریکایی نگران هستند که ماسک توییتر را در لیست اولویت‌های خود از تسلا بالاتر قرار دهد، به‌خصوص که سهام این خودروساز در پایین‌ترین سطح دو سال گذشته معامله می‌شود.

    تونی سیکامور، تحلیلگر کارگزاری IG Markets، به رویترز گفت: این کار (فروش سهام) اعتماد زیادی برای این شرکت ایجاد نمی‌کند، یا به‌خوبی نشان نمی‌دهد توجه او به کجاست. وضعیت خوبی نیست؛ من با بسیاری از سرمایه‌گذاران که سهام تسلا دارند صحبت کرده‌ام و آنها کاملا نسبت به ایلان خشمگین هستند.

    تحلیلگران قبلا هشدار داده بودند ماسک ممکن است سهام بیشتری از شرکت تسلا را برای تامین مالی معامله توییتر خود بفروشد.

    با وجود اینکه وی در ابتدا قصد داشت خودش بودجه موردنیاز برای تصاحب شرکت توییتر را فراهم کند، درنهایت حدود 20میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران و بانک‌ها تامین کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم