فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه سایپا در شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری گفت:

مهمترین رسالت خودروسازی ها، تجاری کردن فناوری های نوین است

آریا با گارانتی ۵ ساله عرضه خواهد شد

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه داشته باشیم، گفت: در صنعت خودروسازی این شبکه شامل سه قسمت اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدیریت زنجیره تولید و مدیریت عرضه و خدمات است که باید این سه قسمت را با تکنولوژی روز تجهیز کرد.

مهمترین رسالت خودروسازی ها، تجاری کردن فناوری های نوین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور مدیران ارشد صنایع مختلف، جمعی از استادان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف کشور برگزار شد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این کنفرانس با موضوع فرصت های فناورانه خودروسازی برای حاضرین از تجربه و بهره گیری از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا در این گروه بیان کرد.

    محمدعلی تیموری با بیان اینکه شرکت های خودروساز باید در کنفرانس ها و همایش هایی با موضوعات فناورانه شرکت کنند گفت: حضور در این همایش ها باعث آگاهی از دستاوردها و تکنولوژی روز دنیا می شود و مهمترین رسالت خودروسازی ها که تجاری کردن فناوری های نوین است را در مسیری صحیح و به روز هدایت می کند.

    او افزود: با توجه به سطح دانش و رشدی که در جامعه ایجاد شده باید به همان اندازه برای ایجاد رفاه مشتریان از دانش روز استفاده کنیم تا مشتریان بتوانند کمترین زحمت را برای دریافت کیفیت بالا، قیمت تمام شده پایین در زمینه های عرضه و خدمات محصول داشته باشند و این کنفرانس می تواند تمامی این موارد را بررسی کند.

    مدیرعامل گروه سایپا خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت وزارت صمت در گروه سایپا جهش طراحی شکل گرفته و خودروهایی که طراحی، توسعه و تولید آنها متوقف شده بود با سرمایه گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان مجدد در دستور کار قرار گرفت به طوری که سه مدل محصول در حال تست نهایی است که از خرداد ماه سال آینده عرضه می شود و دو مدل خودرو تجاری نیز آماده عرضه است و از بهمن ماه عرضه آنها شروع خواهد شد. سه مدل دیگر خودرو سواری هم در شش ماه دوم سال جاری فرآیندهای آن تمام می شود و امیدواریم در سال آینده 8 مدل خودرو را وارد بازار کنیم و این خودروها که تمامی استانداردهای 85 گانه را کسب کرده اند، بتوانند از نظر کیفیت شرایط مناسبی برای مشتریان ایجاد کنند.

    او با اشاره به اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه خود داشته باشیم گفت: در صنعت خودروسازی شبکه شامل سه قسمت اصلی است که باید این سه قسمت را تجهیز کرد.

    تیموری تصریح کرد: مدیریت زنجیره تامین در کل کشور یکی از بخش هایی است که نیاز به بهره گیری از تکنولوژی های نوین در آن وجود دارد. به نحوی که با رشد استانداردها و تکنولوژی قطعات نیاز صنعت به قطعات های‌تک و الکترونیکی بیشتر شده و استفاده از فناوری های نوین اجتناب ناپذیر است. در این زمینه نیاز به آی‌سی و چیپ ست ها در تمام صنایع بسیار ملموس است و در چند سال اخیر با توجه به بحرانی که در دنیا برای تولید این قطعات ایجاد شده، لزوم تقویت این بخش از تکنولوژی در صنعت خودروسازی کاملا محسوس است.

    او با بیان اینکه در مدیریت زنجیره تولید هم نیاز به ورود تکنولوژی های نوین وجود دارد، افزود: برای تجهیز و به روز رسانی خطوط تولید در پرس شاپ، تولید بدنه و رنگ آمیزی نوآوری و فناوری تاثیر زیادی خواهد داشت و در گروه سایپا در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی انجام شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در مدیریت عرضه و خدمات نیز باید با بهره گیری از فناوری های نوین در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان حرکت کرد. به نحوی که با ایجاد شبکه نرم افزاری آنلاین در شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور بتوان در لحظه نیاز شبکه و نمایندگی ها را دریافت و برای تامین آن به سرعت اقدام کرد. علاوه بر این با دریافت بازخورد ایرادات احتمالی از مشتریان، در صورتی که مشکل ایجاد شده از قطعات خودرو باشد باید به سرعت در خصوص رفع ایراد احتمالی برنامه ریزی و اقدام کرد چراکه این موارد در افزایش کیفیت محصول بسیار تاثیر گذار است.

    او با بیان اینکه در شبکه خدمات پس از فروش سایپا با استفاده از تکنولوژی های نوین، زیرساخت جدیدی در حال اجرا است که در صورت نیاز به قطعه در هر منطقه از کشور به صورت آنلاین، گزارش جهت تامین قطعه اعلام می شود و به قطعه ساز هم جهت رفع عیب اعلام خواهد شد، افزود: در گذشته اگر ایرادی در کیفیت محصول ایجاد می شد در مدت زمان دو الی سه هفته روند اصلاح طول می کشید و حال با بهره گیری از نرم افزار جدید، به محض بروز ایراد در هر حوزه ای بلافاصله با پیامک به مدیران ارشد اعلام می شود و این موضوع باعث انجام واکنش سریع در رفع ایراد شده است.

    تیموری با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش و به منظور افزایش کیفیت خدمات دهی، سایپا با بهره گیری از فناوری های جدید وارد فضای بزرگی شده افزود: سایپا با استفاده از زیرساخت مخابراتی موجود در تمام کشوردر تلاش است که با نصب برنامه ای بر روی محصولات خود به صورت آنلاین، در صورت بروز مشکل در خودرو پیام ارسالی از سوی مشتری را دریافت کند و این برنامه از یک ماه آینده به صورت آپشن بر روی محصولات نصب خواهد شد.

    او افزود: مشتری در صورت نیاز به هرگونه امداد و کمک در خصوص خرابی خودرو، چکاپ خودرو قبل از سفر، رهگیری سرقت خودرو و .... با بهره گیری از این نرم افزار و سیم کارتی که در کیت خودرو قرار می گیرد، می تواند به صورت آنلاین اطلاع رسانی کند و در این صورت قیمت خدمات کاهش خواهد یافت و از برخی هزینه های احتمالی پیشگیری خواهد شد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وجود خودروهای ناقص در سال گذشته و تکمیل و عرضه آن افزود: در سال گذشته 87 هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ ها وجود داشت که حدود 17 هزار میلیارد تومان هزینه این خودروها بود که در صنعت جاری نشده بود و با برنامه ریزی انجام شده خوشبختانه تمام این خودروها تکمیل و به بازار عرضه شد و با تامین صد درصد قطعات داخلی و تلاش برای تامین به روز قطعات وارداتی، تولید به صورت عبور مستقیم در حال انجام است.

    او با بیان اینکه بازار قطعات یدکی سایپا 38 هزار میلیارد تومان قابلیت عرضه دارد گفت: در سال گذشته تنها هزار و 800 میلیارد تومان از این بازار در اختیار سایپا بود و بقیه در اختیار تعدادی از قطعه سازان و متاسفانه بیشتر آن از طریق قطعات قاچاق و تقلبی تامین می شد. در سال جاری با حمایت وزارت صمت در جلوگیری از ورود قطعات تقلبی و قاچاق و برنامه ریزی انجام شده در سایپا، در حال حاضر به صورت ماهیانه 800 میلیارد تومان لوازم یدکی به بازار عرضه می شود. تیموری تاکید کرد: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان گارانتی محصول می شود و این برای خودروساز مناسب است چرا که مدت زمان بیشتری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال می کند. بر همین اساس سایپا هم برای خودرو آریا برنامه ریزی کرده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو گارانتی آن را در زمان عرضه به 5 سال برساند و این خودرو با شرایطی که دارد کاملا قابل رقابت با خودروهای روز دنیا است چرا که برای این خودرو از یکی از بهترین قوای محرکه استفاده خواهد شد.

    او افزود: ورود فناوری به صنعت باید بر روی سه حوزه افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات و تسریع در تحویل خودرو به مشتری تاثیرگذار باشد که هرسه مورد باعث افزایش رضایت مندی مشتری خواهد شد و بر همین اساس از 10 ماه اخیر تاکنون، سایپا با 6 دانشگاه کشور به منظور بهره گیری از توان علمی و ورود فناوری جدید قرارداد بسته و از توان علمی و تجهیزات و آزمایشگاه های آنها استفاده خواهد کرد چرا که در تعامل با آنها باید از زیرساخت هایی که موجود است بتوان استفاده بهینه را داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو