فونیکسریمکسبهتام

هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد+عکس

عصر خودرو- شرکت مدیران خودرو از جدیدترین عضو خانواده Fownix با نام FX رونمایی کرد.

هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد+عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹:۰۰
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد
  • هنر متحرک جدید فونیکس رونمایی شد+عکس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فونیکس FX با عرض 1830 میلیمتری و ارتفاع 1585، هویت ظاهری و دینامیکی متفاوتی از تیگو7 پرو با 10 سانتیمتر عرض و 20 سانتیمتر ارتفاع بیشتر دارد و به عنوان کراس اووری اسپرت به سبد محصولات پریمیوم Fownix اضافه شده است. مدیران خودرو در نظر دارد تا فروش این محصول را در تیپ اکسلنت با مشخصات فنی مشابه تیگو7 پرو از هفته نخست دی ماه آغاز کند و بر اساس شنیده ها، شروع قیمت این کراس اوور با نسخه مجهز به پیشرانه 156 اسب بخاری 1.5لیتری توربو مجهز به گیربکس CVT از 1.280میلیارد تومان خواهد بود. همچنین مدیران خودرو از بهمن ماه عرضه تیپ پریمیوم این خودرو را با پیشرانه 1.6 لیتری TGDi مشابه تیگو8 پرو آغاز خواهد کرد که حداکثر توان آن به 197 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 290 نیوتون متر می رسد و این قدرت از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می شود. یکی دیگر از تفاوت ها در تیپ پریمیوم و اکسلنت، سیستم تعلیق عقب است که در نسخه پریمیوم از نسخه مولتی لینک استفاده شده است.

از مهمترین امکانات ایمنی و رفاهی این کراس اوور جدید فونیکس می توان به 6کیسه هوا، ESP، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، سامانه حرکت بین خطوط، رانندگی خودکار سطح 2.5 مشابه تیگو8 پرو، کروز کنترل تطبیقی Adaptive، تهویه اتوماتیک دوگانه، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، صندلی های برقی راننده و شاگرد، دوربین 360 دره، ترمز پارک برقی، شارژ وایرلس، سیستم صوتی سونی، در برقی عقب، استارت و ورود بدون کلید، سامانه هشدار برخورد از جلو FCW، ترمز اتوماتیک اضطراری ، رینگ 18 اینچی آلومینیومی دو رنگ و ... اشاره کرد.

فونیکس FX سری جدید محصولات مدیران خودرو است که پس از خانواده تیگو برای نمایش تازه های تکنولوژی، ایمنی و فنی به میدان آمده است. این محصول برای نخستین بار در نمایشگاه گوانگژو سال 2021 به نمایش درآمد و عرضه آن از سال 2022 آغاز شد و از این جهت جدیدترین محصول از کمپانی مادر این خودرو به حساب می آید.
فلسفله طراحی ظاهری این محصول بر اساس شعار "هنر متحرک" شکل گرفته و خطوط تهاجمی و طراحی پرریسک آن متفاوت از دیگر محصولات برد چری است و با سقف مشکی و خطوط قرمز زیر در ها و داخل رینگ ها در قالب 3 رنگ قرار است به بازار خودرو ایران عرضه شود. این خودرو همچنین از معدود خودروهای چینی است که دز آزمون معتبر ایمنی EuroNCAP موفق به کسب هر5ستاره ایمنی شده است.

مدیران خودرو احتمالا در سال آینده نسخه دو دیفرانسیل بنزینی و همچنین پلاگین-هایبرید این کراس اوور را نیز عرضه خواهد کرد.

عکس: اعظم صباغ 
نوشته : امیرحسین برخورداری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط