فونیکسریمکسبهتام

سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟

عصر خودرو-سدان ساینا S شرکت خودروسازی سایپا؛ ارزان ترین سدان بازار است که ۴ سال پس از عرضه نخستین نمونه ساینا با پوست اندازی و طراحی جدید گزینه ای خوشتیپ و در عین حال اقتصادی در بازار به حساب می آید که با مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو۵، گزینه ای ایده آل برای ناوگان تاکسیرانی به حساب می آید.

سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴:۰۰
  • سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟
  • سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟
  • سدان خوشتیپ و اقتصادی سایپا چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مهمترین تغییر در ساینا S علاوه بر تحول ظهر این خودرو، اصلاح و تغییرات اساسی سیستم برقی خودرو است که امکان نصب آپشن ها و تکنولوژی های متعددی را فراهم می کند و در واقع این سدان، دریچه ای به نسخه های فول آپشن تر برای سدان اقتصادی سایپا به حساب می آید. تغییرات رد ساینا S منجر به امکان اخذ استاندارد آلایندگی یورو5 برای این خودرو با پیشرانه M15 سایپا شده است که حداکثر توانش به 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 128 نیوتون متر می رسد. سایپا در سایناS تلاش کرده تا دقت در کیفی سازی محصول را افزایش دهد و این موضو عدر گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI نیز مشهود است. از طرف دیگر عایق بندی کابین ساینا S نسب به نسخه قبلی ارتقاء پیدا کرده و این مساله در نظرات خریداران نیز به چشم می خورد . از جمله آپشن های تازه در سدان ساینا S نسبت به نسخه قبلی این خودرو می توان به سامانه GSI، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، صندوق پران برقی در کنار فرمان جدید D-CUT اشاره کرد.  این خودرو در نسخه های فول آپشن تر قرار است به تریم چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، GPS و ... اشاره کرد.

سدان 4215 میلیمتری سایپا با فاصله بین دو محور حدود 2.5 متر، ابعادی مشابه مدل یاریس برند تویوتا دارد و خودرویی مناسب برای 4 سرنشین به حساب می آید. این خودرو همچنین با فضای بار حدود 370 لیتر، نیازهای یک خانواده ایرانی و استفاده به عنوان خودرو حمل و نقل و تاکسی را به خوبی پاسخ می دهد.

سدان اقتصادی سایپا در نسخه S در حقیقت به عنوان فیس لیفت ساینا شناخته می شود که طراحی متفاوت در نمای جلو و عقب دارد و آپشن های تازه ای نظیر چراغ های روشنایی در روز، نمایشگر متفاوت پشت فرمان، فرمان جدید و ... در آن به چشم می خورد. وقتی صحبت از یک سدان اقتصادی می شود شاید در نگاه نخست، خودرویی ضعیف با کمترین امکانات به ذهن شما خطور کند اما ساینا S در بازاری عرضه شده که زمانی پراید، پیکان و حتی تیبا صندوقدار به عنوان سدان های پایه آن شناخته می شدند و این در حالی است که ساینا S بدون شک در مقایسه با این گزینه ها، یک سر و گردن از نظر مفهوم خودرو اقتصادی بالاتر قرار می گیرد.

ساینا S که اکنون نسبت به نسخه اولیه ساینا طراحی پخته‌تر و به‌روز تر با امکانات به‌روز را دارد وظیفه مهمی را به دوش می کشد. این خودرو در طراحی ظاهری با چراغ ها، جلوپنجره ، چراغ های عقب جدید و سپرهای جدید، طرحی همگام با زبان طراحی سایپا دارد که جلوه مدرنی به خود گرفته و حتی در بازارهای صادراتی با استقبال خوبی مواجه شده است. این خودرو چهار سال بعد از اولین عرضه ساینا با شعار یک تغییر به‌موقع به بازار معرفی شد.

یکی دیگر از مهمترین تفاوت ها در ساینا S در مقایسه با نسخه قبلی، پیشرانه این خودرو است که شاید در ظاهر با کد و جزئیات مشابه پیشرانه قبلی روی این خودرو نصب شده باشد اما بررسی ها نشان دهنده آن است که دریچه گاز این مدل به نوع الکتریکی تغییر پیدا کرده و به صورت پایه استاندارد یورو5 را پاس می کند و بر اساس شنیده ها، لرزش کمتری نسبت به نسخه قبلی دارد. سایپا در آینده همچنین در نظر دارد تا باز هم این پیشرانه را ارتقاء دهد و نسخه جدید پیشرانه M15 با نام M15GSI با توانی فراتر از 90 اسب بخار و 10 نیوتون متر گشتاور بیشتر با سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها روی این خودرو نصب شود که آلایندگی کمتری دارد و مصرف سوخت این خودرو که حدود 7 لیتر در سیکل ترکیبی است را باز هم کاهش دهد.

نوسازی ناوگان تاکسی های فرسوده در کشور مساله جدی است که با انتخاب گزینه ایده آل می تواند مرتفع شود. ساینا S به عنوان اقتصادی ترین سدان تولیدی در کشور ضمن امکان تامین در تیراژ بالا برای جایگزینی، ابعاد مناسبی برای سرنشینان و فضای بار دارد و با مصرف سوخت کم و آلایندگی پایین می تواند گزینه ای مناسب برای جایگزینی تاکسی های فرسوده باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط