فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو:

عرضه خودرو در بورس کالا، به نفع مصرف‌کنندگان واقعی شد

عصر خودرو- محمدرضا نجفی‌منش گفت: عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها می‌تواند بخشی از زیان تولیدکنندگان و خریداران را جبران کند، بلکه به نفع مصرف کنندگان واقعی تمام می‌شود. دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است و ارتباطی به مقوله عرضه خودرو در بورس کالا ندارد.

عرضه خودرو در بورس کالا، به نفع مصرف‌کنندگان واقعی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از کالاخبر، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درخصوص دلایل افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: اخیرا اخباری منتشره شده مبنی بر آنکه یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی خودرو عرضه این محصول در بورس کالاست، در حالی که چنین اظهار نظراتی موثق نیست و مبنای کارشناسی ندارد.

    او افزود: براساس داده‌های منتشره شده از سوی بورس کالا و خودروسازان، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که عرضه خودرو در بورس کالا نه تنها سبب زیان تولیدکنندگان و خریداران نشده بلکه این دو گروه سود قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند.

    رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تاکید کرد: دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد اساسا به عواملی همچون انتظارات تورمی، افزایش حجم نقدینگی و نوسان نرخ ارز مرتبط است و ارتباطی به مقوله عرضه خودرو در بورس کالا ندارد.

    نجفی‌منش گفت: حجم نقدینگی به 5 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده که این امر افزون بر قیمت نهایی خودرو بر سایر محصول‌ها نیز اعم از مسکن، طلا، سکه و غیره تاثیر قابل توجهی داشته است.

    او بیان کرد: وزارت صمت در ابتدا موافق عرضه خودرو در بورس کالا نبود اما اکنون به سبب شفافیت، کاهش سوداگری و افزایش سوددهی خودروسازان در تلاش است خودروهای پرتیراژ را نیز در این بازار عرضه کند. پس بنابر نتایج حاصله و شواهد نمی‌توان گفت که این بازار سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط