فونیکسریمکسبهتام

جزئیات ممنوعیت تردد برون شهری تاکسی‌های اینترنتی

عصر خودرو- سردار مومنی گفت: سازمان راهداری با استنادات قانونی و طی چند نامه رسمی از ما خواست تا از تردد برون شهری خودرو‌های اینترنتی جلوگیری کنیم.

جزئیات ممنوعیت تردد برون شهری تاکسی‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور  با اشاره به نامه‌ای مبنی بر ممنوع شدن جابجایی مسافر بین‌شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: براساس قوانین و مقررات، هر خودرویی که قصد حمل مسافر در جاده‌ها را داشته باشد باید تحت نظارت سازمان راهداری و پلیس باشد همچنین دارای پروانه فعالیت، کارت هوشمند رانندگی، کارت سلامت راننده، دفترچه ثبت ساعت ، گواهی معاینه فنی معتبر و... هم باشد.

    وی در ادامه بیان کرد: براساس ماده 203 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد این خودروها برای جا به جایی مسافر در برون شهر ممنوع است و خودرو‌های با پلاک شخصی حق جابجایی مسافر در برون شهر را ندارند،

    رئیس پلیس راه کشور یادآور شد: رانندگان ناوگان حمل و نقل سواری تحت نظارت پلیس و راهداری هستند و از قوانین ما پیروی می‌کنند،رانندگان خودرو‌های سواری عمومی رانندگان حرفه‌ای هستند. اما تاکسی‌های اینترنتی اصلا معلوم نیست ایمنی و یا صلاحیت رانندگی دارند یا خیر؟ ما هیچ سابقه ای از آنها نداریم. و آنها نیز هیچکدام از الزامات و صلاحیت های لازم را کسب نکرده اند.

    سردار مومنی تاکید کرد: اخیرا تعداد رانندگان غیر حرفه ای تاکسی‌های اینترنتی که با خودرو‌های ناایمن در حال تردد هستند بیشتر شده و این بازی با جان مسافران است.

    وی افزود: برای مثال، چند ماه قبل بنده حدود ساعت 3 صبح از جاده اهواز به خرمشهر در حال عبور بودم و خودرویی را مشاهده کردم که با سرعت زیاد و بدون تعادل در حال سبقت غیر مجازبود این خودرو را متوقف کردیم و دیدیم که یکی از همین خودروهای مربوط به شرکتهای اینترنتی است و بعد از ظهر آن روز از تهران یک خانواده را سوار کرده بود و یکسره بدون هیچ استراحتی تا ساعت 3 صبح رانندگی کرده بود و می خواست به مرز شلمچه برود. نه خودرو و نه راننده هیچ کدام شرایط خوبی نداشتند و اگر این خودرو متوقف نمیشد به احتمال زیاد واژگون و یا حادثه جبران ناپذیری رقم می‌ خورد.

    رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: خودرو‌های با پلاک شخصی برای حمل مسافر در برون شهر باید تحت نظارت قرار بگیردند تا ما اطلاعات کامل را داشته باشیم، این ممنوعیت جابجایی مسافر توسط خودروهای پلاک شخصی مصوبه هیات وزیران را هم دارد.

    سردار مومنی در پاسخ به این سوال که چرا این مصوبه در گذشته اجرا نشده است؟ گفت:، زیرا به تازگی تعداد این خودرو‌های اینترنتی در جاده‌ها افزایش پیدا کرده است؛ ما به شرکت‌های اینترنتی که خودرو‌ها تحت نظر آن‌ها هستند ابلاغ کردیم که نباید چنین تردد‌هایی صورت بگیرد

    رئیس پلیس راه کشور اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که از تاکسی‌های اینترنتی برای تردد برون شهری استفاده نکنند؛ اگر اتفاقی بیفتد هم راننده و هم این شرکت‌های اینترنتی باید پاسخگو باشند.

    سردار مومنی گفت: ما مخالف کسب و کار تاکسی‌های اینترنتی نیستیم فقط مشکل این است که آن‌ها در چارچوب نیستند. و باید مجوزهای لازم را کسب کنند اگر تاکسی های اینترنتی بدون مجوز، اقدام به جابجایی مسافر در جاده های برون شهری داشته باشند تخلف کرده اند؛ تاکسی‌های اینترنتی باید زیرنظر سازمان راهداری بروند و مجوزهای لازم را دریافت کنند. اگر توانستند مجوزهای لازم را دریافت کنند ما مخالفتی با تردد آنها نداریم.

    وی یادآور شد: همچنین سازمان راهداری با استنادات قانونی و طی چند نامه رسمی از ما خواست تا از تردد این خودرو‌ها جلوگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو