فونیکسریمکسبهتام

خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (۱۲۷)

چه خبر از واگذاری تودلی های ایران خودرو و سایپا؟

عصر خودرو- سازمان خصوصی سازی: منتظر آگهی مزایده باشید به زودی سند نظارتی صنعت خودرو برای خروج از قیمت‌گذاری دستوری منتشر می شود واگذاری تودلی ها تا پایان ۴۰۱ انجام خواهد شد

چه خبر از واگذاری تودلی های ایران خودرو و سایپا؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بورس24؛ حسین امیر رحیمی، سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده سازی بنگاه‌ها سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین تحولات واگذاری سهام تودلی های ایران خودرو و سایپا به خبرنگار بورس24 گفت: مجوز واگذاری سهام پارس خودرو طی هفته پیش رو توسط سازمان خصوصی سازی به طور رسمی ابلاغ می‌شود‌.

    کنسرسیوم خریدار، فعلا خصوصی اند
    وی گفت: در مورد خرید سهام تو دلی ها، کنسرسیومی متشکل از چند شرکت خصوصی اعلام آمادگی کرده اند، که البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. این کنسرسیوم برای خرید سهام تودلی ها (ورنا، وساپا و پارس خودرو ) چه به صورت یکجا و چه جداگانه تمایل دارند، گرچه کنسرسیوم توسط بخش خصوصی است اما بخش شبه دولتی (به جز خود دولت) هم می‌تواند در مزایده شرکت کند.
    منتظر آگهی مزایده باشید
    او افزود: در این واگذاری، خود ایران خودرو و سایپا باید آگهی مزایده منتشر کنند، کما اینکه در مرداد ماه آگهی مزایده فروش اموال را منتشر کرده اند. برای بار دیگر هم باید توسط خودرو سازان منتشر شود.
    امیر رحیمی گفت: به زودی سند کامل نظارتی صنعت خودرو برای خروج از قیمت‌گذاری دستوری و سایر موارد مربوط به این صنعت توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد. به طور مثال در مورد قیمت‌گذاری دستور باید خودرو ها به طور کامل از طریق بورس کالا واگذار شوند.
    خریداران منتظر خروج دولت از نرخ گذاری اند
    این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی گفت: خریداران بالقوه باید از شرایط خروج دولت از موضوع قیمت‌گذاری دستوری به طور کاملا شفاف مطلع شوند تا در صورت خرید از تعیین تکلیف نرخ گذاری توسط دولت اطمینان حاصل کنند.
    1401؛ سال خودرویی ها...
    امیر رحیمی گفت: به هر حال همه این موارد اعم از انتشار سند نظارتی ، خروج از قیمت‌گذاری دستوری و خروج کامل ایران خودرو و سایپا از تودلی ها تا پایان 401 انجام خواهد شد.
    خریدار چینی پارس خودرو؟
    وی در پاسخ به این سوال که آیا پارس خودرو خریدار چینی هم دارد؟ گفت: من هم در این مورد شنیده ام، اما متولی فروش خود خودرو سازان هستند و سازمان در روند واگذاری به آنها کمک می‌کند‌.
    واگذاری با پرمیوم حداقل 70 درصد
    وی گفت: واگذاری بلوک  سهام تودلی ها با پرمیوم کف 70 درصدی به جز قیمت پایه انجام خواهد شد که البته در رقابت این نرخ تغییر کرده و ممکن است افزایش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو