فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صمت لرستان:

ظرفیت تولید لاستیک‌سازی خرم‌آباد ۵۰ هزار تن در سال است

عصر خودرو- مدیرکل صمت لرستان گفت: ظرفیت تولید لاستیک‌سازی خرم‌آباد ۵۰ هزار تن در سال است.

ظرفیت تولید لاستیک‌سازی خرم‌آباد ۵۰ هزار تن در سال است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهمن جعفری در خصوص شرکت لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد، اظهار کرد: این طرح در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد قرار دارد که هم‌اکنون  زمین آن تملک، حصارکشی انجام و بخشی از سالن‌های تولیدی فاز اول احداث شده است.

    وی اضافه کرد: لاستیک‌سازی نیکرو گسترش خرم‌آباد یکی از طرح‌های بزرگ لرستان محسوب می‌شود که به دلایل متعددی کار متوقف و موضوع تحریم‌ها سبب شد ورود تکنولوژی که مربوط به اروپا و بخشی از آن چینی بود انجام نشود، قرارداد فی‌مابین صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن در سال 97 نیز علیرغم اینکه در شرف عقد قرارداد بود و وثایق آن را نیز مهیا کرده بودند فسخ شد.

    مدیرکل صمت لرستان گفت: هم‌اکنون در حوزه زیرساختی بحث برق‌رسانی، دکل‌های برق از پست کمالوند تا محل سایت احداث شدند.

    وی یادآور شد: اخیرا هم با پیگیری‌های استاندار و حضور دکتر صالح معاون صندوق توسعه ملی که ماه‌های گذشته به لرستان سفر کردند قول مساعد در راستای تامین ارز مورد نیاز این طرح دادند.

    جعفری عنوان کرد: خوشبختانه بانک ملی طرح را پذیرش کرده تا تسهیلات مورد نیاز را تامین و پرداخت کند.

    مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: اختلافی سر موضوع مشارکت وجود داشت که تغییر پیدا کرد و قرار است 75 درصد بانک و 25 درصد سرمایه‌گذاری داشته باشند.

    وی گفت: شرکت نیکرو گسترش تصمیم دارد در فاز اول، 600 هزار حلقه تولید کند؛ حجم ظرفیت تولید این پروژه 50 هزار تن در سال بوده که شامل انواع لاستیک‌های سبک و سنگین است.

    جعفری افزود: هم‌اکنون 60 هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد برای تین پروژه هم تملک شده و انتظار می‌رود مدیران این شرکت با همت و اراده خود در راستای ارائه وثایق مورد نیاز به بانک ملی و هم در به روز رسانی طرح توجیهی، فنی، مالی و اقتصادی و سایر مدارک و مستنداتی که نیاز است به بانک ارائه دهند همکاری کنند.

    مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: سازمان صمت نیز پیگیری برای تسریع در ارائه مدارک انجام داده تا این پروژه در مسیر خود قرار گیرد و در فاز اولیه و اجرایی قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: هنوز برنامه‌زمان بندی برای اجرای فاز اول این پروژه از سوی سرمایه‌گذار به سازمان صمت اعلام نکردند.

    جعفری بیان کرد: مجریان برای فاز اول که 600 هزار حلقه لاستیک است ارزی نیاز ندارند و همه آن را با ماشین‌آلات داخلی انجام خواهند داد و بالغ بر 700 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری آن است.

    مدیرکل صمت لرستان اظهار کرد: تامین تسهیلات این کارخانه از بانک ملی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که می‌طلبد سرمایه‌گذاران نسبت به تکمیل پرونده و ارائه وثایق و سایر موارد اقدام کنند تا هرچه زودتر منجر به عقد قرارداد و زمینه پرداخت تسهیلات و گشایش LC و سایر موارد فراهم شود.

    وی در ادامه گفت: تامین آب این کارخانه قرار شد که طی یک خط انتقال از شهر خرم‌آباد به شهرک صنعتی به صورت اشتراکی انجام شود. بحث آبرسانی در حال حاضر متوقف شده و نیاز به پیگیری‌هایی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی، آب منطقه‌ای لرستان و سازمان مدیریت در راستای تخصیص اعتبار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط