فونیکسریمکسبهتام

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منفعت خریداران خودرو از بورس کالا

عصر خودرو - از آغاز معاملات خودرو در بورس کالا تاکنون، ۲۵ هزار و ۷۴۲ دستگاه خودرو معامله شده است که بررسی میانگین قیمت کشف شده در بورس با قیمت های بازار غیررسمی (در زمان معامله) نشان می‌دهد که منفعت خریداران خودرو از بورس، بیش از ۲هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است.

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منفعت خریداران خودرو از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از کالاخبر، یکی از ویژگی های مهم بورس کالا، شفافیت آماری است به گونه ای که جزئیات معاملات برای همگان قابل استخراج بوده و به عبارتی شرایط بازار یک محصول خیلی سریع در داده های بورس کالا قابل رویت است.

    برای مثال وقتی تقاضا برای خرید یک محصول بالا می رود و در تغییرات قیمتی خود را نشان می دهد، یک سیگنال به متولیان و سیاست‌گذاران داده می شود که در آن بازار کمبود عرضه وجود دارد؛ باید دقت شود که بورس کالا، بستر معامله است و خود در روند قیمت‌ها نقشی ندارد، بلکه این میزان عرضه و تقاضا است که روند قیمت‌ها را مشخص می‌کند.

    درباره بازار خودرو نیز با وجود شرایط تولید و عرضه و تقاضا، اما آمارها بیانگر روندی مثبت برای فعالان بازار خودرو و مردم به عنوان مصرف کنندگان است.

    بررسی معاملات خودرو در بورس کالای ایران بیانگر آن است که با معامله 25 هزار و 274 دستگاه خودرو تا روز 12 دی ‌ماه امسال، 2هزار و 740 میلیارد تومان ناشی از اختلاف قیمت بازار غیررسمی خودرو و قیمت های کشف شده در بورس، منفعت به مصرف کننده نهایی رسیده و در این بین سود دلالان حذف شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط