فونیکسریمکسبهتام

راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش التهابات بازار خودرو باید خودروهایی زیر ۷ الی ۸ هزار دلار با تعرفه وارداتی صفر وارد شود تا به نیاز مصرف کننده واقعی در بازار خودرو پاسخ داده شود.

راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت بازار خودرو و راهکارهای ساماندهی این بازار، بیان کرد: یکی از دلایل نابسامانی امروز بازار خودرو این است که میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار متعادل نیست، از سوی دیگر نقدینگی موجود در سطح جامعه به سمت بازار خودرو هدایت شده است؛ این دو عامل سبب شده تا بازار خودرو ملتهب شود.

    با افزایش سودسپرده بانک ها نقدینگی جامعه به مسیر درستی می رود

    وی در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی بازار خودرو باید چندین کار صورت گیرد، اظهار کرد: در وهله اول بانک ها باید سود سپرده‌ها را بیش از این افزایش دهند تا نقدینگی از بازار ارز و خودرو رخت ببندد و به سمت بانک ها برود. در وهله دوم لازم است از ظرفیت بازار بورس استفاده شود و بورس تضمین های خود و مشوق های خود را ارتقا دهد تا بخشی از نقدینگی به سمت بازار بورس برده شود. در وهله سوم نیز لازم است واردات خودرو با جدیت بیشتری دنبال شود.

    حداقل 200 هزار خودرو باید وارد شود

    نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید واردات خودرو با سرعت بیشتری انجام شود تا حداقل 200 هزار خودرو وارد کشور شود. البته نباید خودروهایی مانند آنچه که امروز وارد شده مجدد وارد گردد چراکه این خودرو ها گران قیمت هستند و نمی توانند التهابات بازار را کاهش دهند. باید خودروهایی زیر 7 الی 8 هزار دلار وارد شود که تعرفه وارداتی آنها نیز صفر باشد. زمانی که این خودروها به دست مشتری واقعی برسد آنگاه التهابات بازار کاسته خواهد شد.

    حسینی کیا در پایان تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس اگر سقف قیمتی داسته باشد خوب است اما اگر بدون سقف قیمتی باشد قطعا مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو