فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تبریز (۱۷)

بازدید عوامل تیم تراکتورسازی از غرفه رخش خودرو دیزل

عصر خودرو-شرکت رخش خودرو دیزل که به تازگی از محصول آکتروس ۱۹۵۵ به عنوان قدرتمند ترین کشنده بازار ایران رونمایی کرده است در نمایشگاه خودرو تبریز میزبان مدیرعامل و بازیکنان تیم تراکتورسازی بود. شرکت رخش خودرو دیزل به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه توسعه سرمایه گذاری دریک، در محل شهرک سرمایه گذاری خارجی واقع در جاده ی تبریز-صوفیان در زمینی به مساحت ۵۰۰،۰۰۰ مترمربع واقع شده است و به همین دلیل به صوری بسیار گسترده و با طیف متنوع محصولاتش در نمایشگاه خودرو این شهر حاضر شد.

بازدید عوامل تیم تراکتورسازی از غرفه رخش خودرو دیزل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰
  • 1
  • 1
  • بازدید عوامل تیم تراکتورسازی از غرفه رخش خودرو دیزل
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز، تیم باشگاه تراکتورسازی متشکل از آقای نصیرزاده مدیرعامل این تیم به همراه بازیکنان از غرفه شرکت رخش خودرو دیزل بازدید کردند.

حاشیه جالب این بازدید، سوار شدن محمدرضا اخباری دروازه بان این تیم به جدیدترین محصول این شرکت یعنی کاماز آکتروس 1955 بود. اخباری که بیش از 190 سانتی متر قد دارد به سادگی در اتاق های‌روف این کشنده ایستاد. این محصول یورو 5 EEV جدید که آکتروس 1955 نام دارد از موتور لیبهر ساخت مشتریک آلمان و روسیه بهره می برد و به گیربکس 12 سرعته ZF Traxon مجهز شده است.

آکتروس 1955 یک کشنده قدvتمند با خروجی 2550 نیوتن متر است که به موتور پیشرفته LIEBHERR 55 محصول مشترک لیبهر آلمان و کاماز روسیه با استاندارد آلایندگی Euro5+EEv مجهز است. این موتور قدرتمند به وسیله یک گیربکس 12 سرعته ساخت شرکت ZF  نیرو تولیدی موتور را به چرخ های این کشنده منتقل می کند. این گیربکس که با کد ZF 12TX 2621TD   شناخته می شود به اینتاردر 5 زمانه نیز مجهز شده است.
کشنده 1955 آکتروس در محوزا عقب از سیستم Daimler hl6  استفاده می کند و ترمز های آن نیز ساخت شرکت Webco آلمان هستند. مخزن سوخت دیزل این کشنده 800+600 لیتر است و مخزن ادبلو آن نیز 100 لیتر گنجایش دارد. جعبه فرمان نصب شده بر روی این محصول از فرمان هیدرولیکی برقی با شعاع چرخشی 8 متر است که توسط شرکت XF طراحی و ساخته شده است.
از جمله مشخصات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به رادار خط خوان، رادار تصادف، مانیتور 8 اینچی لمسی مجهز به سیستم مالتی مدیا، کی‌لس استارتر،  صندلی‌های بادی مجهز به گرمکن، دو تخت خواب، بخاری درجا، پیش گرمکن موتور و سنسور هشدار دهنده ضخامت لنت اشاره کرد. علاوه بر این ها آکتروس 1955مجوز حمل مواد خطرناک (ADR) را نیز دارد. مواردی مثل کولر درجا و یخچال هم به صورت آپشنال و در صورت درخواست مشتری بر روی خودرو نصب می شود.

از دیگر محصولات تولیدی شرکت رخش خودرو دیزل می توان به بنز آکسور 1842، کایمون 10 چرخ 2840 با کاربری کمپرسی، باری و میکسر بتن و همچنین تریلر های برند یاقوت اشاره کرد.


بنز آکسور 1842رخش خودرو با موتور قدرتمند OM457LA و با  استاندارد آلایندگی یورو 5 و با وزن ناخالص مجاز ترکیبی 44 تن ارائه می شود. این خودرو با رنگ های سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز آماده تحویل بوده و دارای مجوز حمل کالای خطرناک است.

کامیون 10چرخ 2840 رخش خودرو با موتور قدرتمند و با دوام با خروجی قدرت 400 اسب بخار بهترین انتخاب برای حمل مصالح ساختمانی،راهسازی،کار در معادن و وظایف سخت به حساب می آید.  گیبرکس آلمانی ZF و ترمز آلمانی WABCO نصب شده بر روی این خودرو بسیار مناسب فعالیت های معدنی و شهری و جاده ای است و به نحوی می توان گفت که بهترین گزینه برای مصارف چندگانه و البته سخت به حساب می آید. این شاسی با کاربری کمپرسی با ابعاد کاربری 20 مترمکعب و تراک میکسر بتنی با ابعاد کاربری 9 مترمربع قابل عرضه است.

شرکت رخش خودرو دیزل هم اکنون در پروسه کسب مجوز و استانداردهای لازم برای ارائه آکتروس 1955 به عنوان قوی ترین کشنده با ریشه روسی به بازار ایران است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط