فونیکسریمکسبهتام

ایمن ترین خودروی ولوو معرفی می شود؛ EX۹۰ +عکس

عصر خودرو- ماشین EX۹۰ جدید یک الکتریکی خالص است. ظرفیت ۷ سرنشین دارد که ولوو سطح جدید ویژگی های ایمنی را با آن به نمایش خواهد گذاشت. از همکاران ولوو در این پروژه باید به گوگل و کمپانی لومینار تکنولوژی اشاره کنیم.

ایمن ترین خودروی ولوو معرفی می شود؛ EX۹۰ +عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران؛ ولوو از شاسی بلند EX90 جدید در نمایشگاه خودروی CES لاس وگاس رونمایی کرده است. همانطور که می دانید نمایشگاه بین المللی سی ئی اس ژانویه هر سال شروع به کار می کند و محلی برای عرضه نوآوری ها در زمینه تکنولوژی است.

با توجه به حس فناورانه این رویداد مهم، خودروی ئی اکس90 جدید نیز دقیقا به همین دلیل به عنوان نماینده ولوو انتخاب شده است. سخنگوی ولوو اشاره می کند: ئی اکس90 هوشمندترین خودرویی است که تا کنون تولید کرده ایم.

هر چند هنوز اطلاعات کامل شاسی بلند مذکور منتشر نشده اما در ادامه مطلب به آنچه که در رابطه با این خودرو تایید شده، نگاهی خواهیم داشت.

EX90 یک الکتریکی خالص است. ظرفیت 7 سرنشین دارد که ولوو سطح جدید ویژگی های ایمنی را با آن به نمایش خواهد گذاشت. از همکاران ولوو در این پروژه باید به گوگل و کمپانی لومینار تکنولوژی اشاره کنیم. لومینار کمپانی آمریکایی است که در زمینه فناوری لایدار و ادارک ماشین فعالیت های زیادی دارد.

بنابراین باید حضور لایدار و ادارک ماشین را در شاسی بلند ئی اکس90 ولوو حتمی بدانیم. لایدار یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد. لایدار مشابه رادار است که بعضی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می‌شود.

در رابطه با ادراک ماشین نیز باید بگوئیم: قابلیت یک سیستم کامپیوتری است که داده‌ها و اطلاعات را به گونه‌ای تفسیر می‌کند که مشابه روشی است که انسان‌ها از ادراک خود در برقراری ارتباط یا جهان پیرامون خود استفاده می‌کنند.

همکاری این کمپانی ها با ولوو زمینه ساز شکل گیری سطح جدید و فناورانه ای از ایمنی برای ئی اکس90 است. رایانه مرکزی ئی اکس90 با استفاده از مجموعه سخت افزار پیشرفته و هوش مصنوعی، درک راننده از محیط اطراف خود را به بالاترین و دقیق ترین سطح ممکن می رساند تا رانندگی ایمن تری داشته باشد.

8 دوربین در هماهنگی با لایدار دوربرد، 5 رادار، 16 سنسور اولتراسونیک سریع تر از توانایی یک انسان می توانند شرایط جاده را تحلیل کنند. سیستم لایدار توسعه یافته توسط لومینار می تواند کوچک ترین اشیا در جاده را از فاصله 180 متری در روز و شب شناسایی کند. داده های این سامانه هوشمند با سیستم تطبیقی فرمان و سیستم هشدار ولوو هماهنگ شده تا شانس وقوع حادثه را به میزان بسیار چشمگیری کاهش دهد.

در فضای کابین علاوه بر کیفیت بالای مواد اولیه که برای ولوو یک ویژگی کاملا عادی محسوب می شود، می توان به فناورانه هایی مانند نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی 14.5 اینچی با پشتیبانی از اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل، پشتیبانی از اپل کارپلی و... اشاره کرد.

در رابطه با پیشرانه اطلاعات رسمی ارائه نشده است. اما پیش بینی می شود تریم پایه آن از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 408 اسب بخار استفاده کند. انرژی مورد نیاز نیز از بسته باتری 111 کیلووات بر ساعت تامین می شود.

ئی اکس90 مدل 2024 برای ثبت سفارش در وب سایت آمریکای ولوو موجود شده  و تحویل آن از اوائل سال 2024 آغاز خواهد شد. قیمت هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می شود کمتر از 80 هزار دلار باشد. این خودرو در کارولینای جنوبی تولید می شود و بخش از راهبرد ولوو برای فروش 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال 2025 است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم