فونیکسریمکسبهتام

پورابراهیمی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی:

تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ در حوزه بیمه شخص ثالث بررسی شد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون از تقاضای جمعی از نمایندگان پیرو اعمال ماده ۲۳۴ در حوزه بیمه شخص ثالث خبر داد.

تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ در حوزه بیمه شخص ثالث بررسی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در این جلسه موضوع استفساریه قانون برنامه پنج‌ساله مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد متن نهایی این استفساریه تا جلسه بعدی کمیسیون، با همکاری مرکز پژوهش ها و سازمان مالیاتی نهایی شود. این استفساریه پس از تصمیم گیری کمیسیون به صحن ارائه خواهد شد.
    وی تاکید کرد:همچنین در این جلسه طرح اصلاح برخی قوانین و مقررات شهرداری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت لذا با توجه به اینکه این طرح نیاز به بررسی های بیشتر داشت، رسیدگی به آن  جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این جلسه تقاضای اعمال ماده 234 در حوزه بیمه مطرح شد لذا جمعی از نمایندگان این تقاضا را به دلیل تخلفات برخی دستگاه ها در این حوزه مطرح کرده بودند. از این رو رییس کل بیمه مرکزی ، مسئولین شرکت های بیمه ای ، مسئولین راهداری، مسئولین سازمان هلال احمر ، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی پیرو بررسی این موضوع در کمیسیون حاضر شدند.

    وی تشریح این مسئله بیان کرد: به موجب قوانین مربوط به بودجه سنواتی، مقرر شده تا  شرکت های بیمه ای در سال 1401، 500 میلیارد تومان از محل اصل حق بیمه شخص ثالث به حساب خزانه داری کشور واریز کنند تا این منابع به سازمان راهداری، نیروی انتظامی، صداو سیما، اورژانس، پزشکی قانونی، هلال احمر اختصاص پیدا کرده و در جهت رفع نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات هزینه شود.

    وی تاکید کرد: علی رغم اینکه شرکت های بیمه ای پرداخت و سهم خود را انجام داده اند، اما این منابع به طور کامل به دستگاه ها پرداخت نشده است، یعنی پرداخت ها به برخی از دستگاه ها کمتر از پنجاه درصد بوده که یک انحراف از قانون قلمداد می شود.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:بنابراین مقرر شد گزارش نهایی این تخلفات به درستی احصا و به صحن ارسال شود تا در صورت تایید، این گزارش برای رسیدگی به قوه قضاییه ارائه شود.

    وی با اشاره به حضور رییس سازمان بهزیستی در کمیسیون بیان کرد:  رییس سازمان بهزیستی با حضور در کمیسیون اقتصادی گزارشی درباره اقدامات این سازمان ارائه کرد. همچنین مسئولان این دستگاه برخی مشکلات بودجه ای خود را نیز مطرح کردند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو