فونیکسریمکسبهتام

شورای رقابت مخالف عرضه خودرو در بورس نیست

عصر خودرو- عضو شورای رقابت گفت: کسی مخالف بازار سرمایه و عرضه خودرو در بورس نیست و به طور قطع از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت خواهیم کرد.

شورای رقابت مخالف عرضه خودرو در بورس نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سازمان بورس، «بهروز محبی نجم‌آبادی» ضمن اعلام موافقت خود با عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: با توجه به عرضه خودرو در بورس کالا و اتفاقات مثبتی که افتاد، باید از این بازار حمایت و به صورت جدی از این فرصت استفاده کرد.

    وی با تاکید بر اینکه 11 نماینده مجلس به شورای رقابت نامه نوشته و 2 مطالبه از کمیته خودرویی شورای رقابت داشتند، گفت: نخستین مطالبه به قیمت پایه خودرو بازمی‌گردد و مطالبه دیگر این است که وقتی در بازار شبه رقابتی معامله‌ای به نفع خودروساز در جریان است، هیچ دولتی در دنیا اجازه نمی‌دهد که سود کامل را خودروساز ببرد؛ بنابراین معتقدیم که باید ردیف مشخصی را تعریف کرد و آن مبلغ را برای عموم مردم خرج کرد.

    محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه بعضی تلاش می‌کنند این 2 مطالبه را به‌عنوان مخالفت با بازار سرمایه جا بزنند، گفت: چنین نیست که مخالفتی با بازار سرمایه یا بورس کالا وجود داشته باشد. کسی مخالف بازار سرمایه و عرضه خودرو در بورس نیست و به طور قطع از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت خواهیم کرد.

    این عضو شورای رقابت اظهار داشت: تنها مطالبه ما تعیین تکلیف مسائل مذکور است، اتفاقاً ما معتقدیم که تنها مسیر شفاف و رقابتی عرضه خودرو در بورس کالاست.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: توقف کمیته خودرویی ممکن است به بازار سرمایه آسیب بزند و این کمیته باید هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط