فونیکسریمکسبهتام

مشکل تولید کارت های سوخت رفع شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از رفع مشکل تولید کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: تا پایان دی، تولید همه ۹۰۰ هزار درخواست باقی‌مانده کارت‌های سوخت انجام می‌شود.

مشکل تولید کارت های سوخت رفع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان وارداتی بودن «چیپست» موجود در بدنه کارت‌های سوخت اظهار کرد: انحصار تولید این بخش از بدنه کارت سوخت، در اختیار چند کشور محدود است و شرکت‌های واردکننده آنها نیز به مشکل برخوردند؛ به همین علت، تولید کارت‌های سوخت با تأخیر همراه شد. فریمی که چیپست روی آن سوار می‌شود، در کارگاه‌های داخلی تولید و پس از تبدیل به کارت‌های خام، شخصی‌سازی کارت‌ها انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: امسال حدود 3 میلیون و 300 هزار درخواست صدور کارت سوخت داشتیم که حدود یک میلیون و 300 هزار عدد مربوط به خودروهای نوشماره و 2 میلیون بقیه، مربوط به کارت‌های هوشمند سوخت المثنی بود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه اکنون مشکل تأمین کارت‌های خام رفع شده و روند تولید کارت هوشمند سوخت، به روند عادی خود بازگشته است، گفت: از 3 میلیون و 300 هزار درخواست ثبت‌شده، تولید 900 هزار کارت سوخت باقی‌مانده است که امیدواریم تا پایان دی‌ماه، تولید آنها نیز انجام شود.

    نژادعلی ادامه داد: کارت‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند، به نشانی افراد ارسال می‌شوند، اما در این فرآیند نیز مشکلاتی مانند وجود نشانی اشتباه در مرحله صدور سند خودرو وجود دارد. این کارت‌ها، به باجه‌های معطله پست بازمی‌گردند و هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir یا post.ir متوجه شوند کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد.

    وی بیان کرد: گاهی کارکنان پست تا دو مرحله به منزل متقاضی دریافت کارت سوخت مراجعه می‌کنند، اما مالک کارت سوخت حضور ندارد که باز هم کارت به باجه‌های معطله پست ارجاع داده می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره علت بومی‌سازی نشدن مجموعه تراشه‌های موجود در بدنه کارت‌های سوخت توضیح داد: یک موضوع  فناوری تخصصی است و امیدواریم با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بتوانیم این فرآیند را نیز بومی‌سازی کنیم، این شرکت‌ها در گذشته نیز بسیاری از تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت را بومی کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو