فونیکسریمکسبهتام

زاکانی عنوان کرد

برقی کردن ۳۰۰ هزار «موتورسیکلت کار» در پایتخت

عصر خودرو- شهردار تهران از برنامه چهار ساله شهرداری برای برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران خبر داد.

برقی کردن ۳۰۰ هزار «موتورسیکلت کار» در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در مراسم آئین رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی که در شنبه امید و افتخار صورت گرفت، با بیان اینکه 300 هزار دستگاه موتورسیکلت کار داریم و هدف گذاری ما این است که در وهله اول این 300 هزار موتور سیکلت در تهران را برقی کنیم، گفت: این مهم در برنامه چهار ساله پیش رو قرار دارد.

    زاکانی با بیان اینکه در روز هوای پاک شاهد شروع و همکاری عملی سازمان‌های مختلف هستیم که با شروع به کار 100 موتورسیکلت برقی این همکاری آغاز می‌شود، گفت: این تفاهم‌نامه بین شهرداری، شرکت پست، وزارت ارتباطات و سازمان محیط زیست است که ما قابلیت آن را داریم تا بیش از 700 دستگاه موتورسیکلت برقی را وارد ناوگان کنیم.

    وی با بیان اینکه ما از روز اول بر مدیریت مشارکت پذیر تاکید داشتیم و امروز نمود این نوع مشارکت است، گفت: این یک همکاری بین سازمان پست، وزارت ارتباطات، سیستم بانکی و سازمان محیط زیست است.

    شهردار تهران با بیان اینکه تا آبان امسال دو میلیون و 600 هزار موتورسیکلت توسط پلیس راهور پلاک شده که 76 درصد این موتورسیکلت‌ها فرسوده بودند، گفت: این در حالیست که این موتورسیکلت‌ها پلاک شدند و موتورسیکلت‌هایی که هنوز پلاک نشده‌اند نیز آمار آلایندگی‌شان مشخص نیست.

    زاکانی با بیان اینکه هر موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه 10 موتورسیکلت انژکتوری آلایندگی دارد و آلایندگی آن به اندازه 13 ماشین یورو5 است، گفت: عملا در تهران ما با وسایلی روبرو هستیم که آلاینده زا هستند.

    13 درصد حمل و نقل در تهران در ساعت پیک با موتورسیکلت صورت می‌گیرد

    وی با بیان اینکه 13 درصد حمل و نقل در ساعت پیک با موتورسیکلت و در حالت عادی شش درصد ترددها با موتورسیکلت انجام می‌شود، گفت: این عدد بالایی است و در تصمیم گیری‌ها باید دقت کنیم که ما می‌خواهیم برای 13 درصد ترددها تصمیم بگیریم.

    استفاده از موتور برقی در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کند

    شهردار تهران با اشاره به حجم تردد موتورسیکلت‌ها در تهران گفت: اگر امکاناتی فراهم شود که از موتورسیکلت برقی استفاده کنیم، عملا صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت می‌شود و همچنین در حوزه آلایندگی شرایط‌مان بسیار بهتر می‌شود.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز به مناسبت روز هوای پاک شاهد ورود موتورسیکلت‌های برقی در قالب شنبه‌های امید و افتخار هستیم، گفت: امیدوارم این همکاری بین بخشی ادامه پیدا کند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو