فونیکسریمکسبهتام

۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به‌زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد.

۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به‌زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید مجتبی شفیعی در آیین رونمایی از بسته حمل و نقل پاک که صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در قالب بیست و یکمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: امروز همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار اقداماتی در حوزه حمل و نقل در سطح شهر تهران انجام خواهد گرفت که از آن جمله می‌توان به ورود موتورسیکلت‌های برقی، ورود اسکوتر برقی، رونمایی از اتوبوس‌های برقی و همچنین راه‌اندازی مرکز معاینه فنی در سطح شهر تهران اشاره کرد.

    وی با اشاره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر گفت: بر اساس این قانون دولت موظف است به ازای صرفه‌جویی در سوخت کمک‌هایی را به تولیدکنندگان برای رفع آلودگی هوا در قالب توسعه تولیدات برقی از جمله موتورسیکلت و ... داشته باشد.

    شفیعی ادامه داد: خوشبختانه طی سال گذشته و امسال کمک‌هایی در این حوزه انجام شده است که این مسئله با پیگیری‌های شهردار تهران در هیئت دولت و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شورای اقتصاد بوده است که اخیرا نیز دستورالعمل شورای اقتصاد تقویت شده است و این تاثیر بسزایی را در کاهش مصرف و شرایط زیست محیطی خواهد داشت.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما باید به سمت مدهای جدید حمل و نقل از جمله اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی گام برداریم که این موضوع به طور جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و برای نخستین بار موتورسیکلت‌های برقی با باطری سوآپ توسط تولیدکننده داخلی تولید شده است.

    وی با اشاره به اینکه موضوع موتورسیکلت اهمیت ویژه‌ای را دارد و بیان کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که موتورسیکلت‌های برقی مورد استفاده شهروندان و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد تا شاهد توسعه آن باشیم.

    شفیعی همچنین به اسکوتورهای برقی اشاره کرد و گفت: این مسئله نیز در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است و امروز نیز تعدادی از آنها در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در ارتباط با تولید اسکوترهای برقی تصریح کرد: باید از این ظرفیت استقبال و شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ورود یکصد دستگاه موتورسیکلت برقی در حوزه حمل و نقل شرکت پست، تصریح کرد: همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار یکصد دستگاه موتورسیکلت برقی وارد سیستم ناوگان حمل و نقل شرکت پست شده است و بر اساس توافق انجام شده قرار است 700 دستگاه موتورسیکلت برقی تولید و جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی در شرکت پست شوند.

    شفیعی گفت: بر اساس اعلام شرکت پست 1250 دستگاه موتورسیکلت بنزینی در مجموعه شرکت پست فعال هستند که در فاز اول 700 دستگاه موتورسیکلت جایگزین تعدادی از موتورسیکلت‌های بنزینی و در فازهای بعدی نیز سایر موتورسیکلت‌های بنزینی تبدیل به موتورسیکلت برقی خواهند شد.

    وی در ارتباط با تسهیلات در نظر گرفته شده برای موتورسیکلت‌های برقی بیان کرد: در این زمینه نیز شهرداری تهران نیز بخشی از تسهیلات را پرداخت و بخشی دیگر را نیز شرکت پست پرداخت می‌کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: همچنین امروز رونمایی از چندین دستگاه اتوبوس برقی در شهر تهران انجام شد که بر اساس توافق انجام شده قرار بود 50 دستگاه اتوبوس برقی در بهمن ماه وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت و در مسیر بهارستان ـ جمهوری قرار بگیرند که با توجه به مشکلاتی که در گمرک و در ارتباط با ترخیص قطعات این اتوبوس‌ها ایجاد شد، این مسئله با کمی تاخیر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

    وی گفت: بر اساس اعلام کارخانه تولیدکننده این مجموعه آمادگی دارد تا 500 دستگاه اتوبوس برقی را تولید کند و این اتوبوس‌ها تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهند داشت.

    شفیعی خاطرنشان کرد: همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار یک مرکز معاینه فنی در ضلع شرقی ورزشگاه آزادی با دو خط و در مساحت یک هزار و 760 متر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد که تعداد مراکز فنی در شهر تهران به 17 مرکز و به 56 خط خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو