فونیکسریمکسبهتام

هایما، لاماری و T۵ زیر قیمت بازار!

فاصله قیمت خودروهای بورسی با بازار آزاد چقدر بود؟

عصر خودرو- روز گذشته سه خودروی متنوع در بستر بورس کالا عرضه شد و هر سه خودرو زیر قیمت بازار معامله شدند.

فاصله قیمت خودروهای بورسی با بازار آزاد چقدر بود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، روز گذشته سه خودروی هایما (ایران خودرو)،  لاماری ایما (آرین پارس موتور) و خودروی T5 اتوماتیک (فرداموتور) روی تابلوی معاملات بورس کالا رفتند که قیمت هرکدام از این خودروها و میزان تقاضایی که برای عرضه‌ها شکل گرفت متفاوت است.

    هایما، 214 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار

    بر این اساس 2000 دستگاه هایما S7 با قیمت پایه 743 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شد. پیش پرداخت این خودرو 50 درصد و تاریخ تحویل آن 20 اردیبهشت سال آینده خواهد بود. این خودرو با رنگ سفید در بورس عرضه شد اما پیش از عرضه اعلام شد که به درخواست خریدار امکان تغییر رنگ به مشکی متالیک آبنوس و خاکستری متالیک وجود دارد.

    در این راستا و طی معاملات روز گذشته بورس کالا، هر دستگاه هایما S7 سفید با قیمت میانگین 1.02میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد. درحالی که قیمت این خودرو در بازار حداقل یک میلیارد و 370 میلیون تومان است. به این ترتیب هایما S7 سفید با احتساب همه هزینه ها در بورس یک میلیارد و 156 میلیون تومان تمام می شود که حداقل 214 میلیون تومان ارزان تر از بازار است.

    برای 2000 دستگاه هایما S7 سفید  8128 دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد. قیمت تمام شده خودروی هایما S7 سفید برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه 13 درصد مالیات و عوارض قانونی، 4.371 میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

    هر سه رنگ لاماری، زیر قیمت بازار معامله شدند

    همچنین 550 دستگاه لاماری ایما با قیمت پایه   981 میلیون تومان در بورس کالا عرضه شد. پیش پرداخت این خودرو  50 درصد بود و تاریخ تحویل آن نیز  5 اردیبهشت سال 1402 است.

    بر این اساس هر دستگاه لاماری ایما مشکی با قیمت میانگین 1.823 میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد؛ متوسط قیمت این محصول در بازار حداقل 2.1 میلیارد تومان است. برای لاماری ایما مشکی 200 دستگاه عرضه شد که 955 دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد. قیمت تمام شده خودروی لاماری ایما مشکی برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 24.7 میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

    از سوی دیگر هر دستگاه لاماری ایما سفید با قیمت میانگین 1.672 میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد. متوسط قیمت این محصول نیز در بازار حداقل 2میلیارد و 50 میلیون تومان است. به این ترتیب لاماری ایما سفید با احتساب همه هزینه ها در بورس یک میلیارد و 846 میلیون تومان تمام می شود که حداقل 204 میلیون تومان ارزان تر از بازار است. برای لاماری ایما سفید 200 دستگاه عرضه شد که 852 دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد.

    هر دستگاه لاماری ایما خاکستری با قیمت میانگین 1.616میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد؛ متوسط قیمت این محصول در بازار حداقل 2میلیارد و 50 میلیون تومان است. به این ترتیب لاماری خاکستری با احتساب همه هزینه ها در بورس یک میلیارد و 786 میلیون تومان تمام می شود که حداقل 264 میلیون تومان ارزان تر از بازار است. برای لاماری ایما خاکستری 150 دستگاه عرضه شد که 463 دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد.

    البته قیمت تمام شده خودروی لاماری  سفید، مشکی و خاکستری برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 24.7 میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

    T5 هم‌قیمت بازار

    500 دستگاه خودروی T5 اتوماتیک نیز چهارم بهمن ماه با قیمت پایه یک میلیارد و 174 میلیون تومان عرضه  شد. از این تعداد  200 دستگاه سفید و 300 دستگاه مشکی بودند. پیش پرداخت این خودرو هم 50 درصد بود و تاریخ تحویل آن 20 اردیبهشت سال آینده است. هر دو رنگ این خودرو طی معاملات روز گذشته با همان قیمت پایه یک میلیارد و 174 میلیون تومان به فروش رفت.

    در نوبت نخست عرضه، برای خودروی T5 اتوماتیک مشکی، 300 دستگاه عرضه شد که تعداد 31 دستگاه تقاضا برای آن شکل گرفت و در پایان همان تعداد تقاضا به قیمت پایه یک میلیارد و 174 میلیون تومان به فروش رفت. در نوبت دوم عرضه، برای خودروی T5 اتوماتیک سفید، 200 دستگاه عرضه شد که تعداد 19 دستگاه تقاضا برای آن شکل گرفت و در پایان همان تعداد تقاضا به قیمت پایه یک میلیارد و 174 میلیون تومان به فروش رفت.

    قیمت تمام شده خودروی T5 اتوماتیک (مشکی و سفید) برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 27 میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های مربوط به کارمزد معاملات است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو