فونیکسریمکسبهتام

طلب ۶/ ۳همتی دولت از لوکس‌سواران

عصر خودرو- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حالی پیش‌بینی جذب درآمد چهارهزار میلیارد تومانی از ناحیه مالیات خودروهای لوکس را تا پایان امسال ارائه کرده که طبق آخرین آمار، تاکنون تنها ۴۰۰میلیارد تومان از این ناحیه جذب شده است.

طلب ۶/ ۳همتی دولت از لوکس‌سواران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، داوود منظور با بیان اینکه خودرو‌های گران‌‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شده، گفت: در‌حال‌حاضر اطلاعات 400هزار خودروی گران‌قیمت شناسایی شده و سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنهاست.

    وی با بیان اینکه طی 10 روز آینده مالیات‌های موردنظر روی درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و به اطلاع مالکان آنها خواهد رسید، تاکید کرد: دریافت مالیات از خودرو‌های گران‌قیمت، از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته و از حدود 2هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودرو‌های گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر 400میلیارد تومان منابع وصول شده است؛ مابقی نیز در حال عملیات وصول و اجراست که به‌زودی آن‌ها هم وصول خواهند شد. رئیس امور مالیاتی کل کشور در نهایت تاکید کرده پیش‌بینی می‌شود درآمد مالیاتی خودرو‌های گران‌‌قیمت در سال جاری بالغ بر 4هزار میلیارد تومان باشد، هرچند البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بینجامد.

    اظهارات منظور در شرایطی است که طبق آخرین آمار، در پایان سال گذشته از مجموع دوهزار نفر مالک خودروهای لوکس شناخته‌شده، تنها 12میلیارد تومان مالیات اخذ شد. همچنین تا اوایل مهر امسال نیز میزان مالیات دریافتی از مالکان خودروهای لوکس، از 300میلیارد تومان تجاوز نکرده بود. حالا نیز آن‌طور که رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید، کل مالیات دریافتی از مالکان خودروهای لوکس، 400میلیارد تومان بوده است. با توجه به اینکه وی پیش‌بینی جذب درآمد چهارهزارمیلیاردتومانی از این ناحیه را برای امسال ارائه کرده، تا به امروز عملا به میزان یک‌دهم این رقم وصول شده است.

    بنابراین اگر قرار بر تحقق کامل و جامع درآمد مالیاتی چهارهزار‌میلیارد‌تومانی از محل خودروهای لوکس باشد، (با توجه به 400میلیارد تومان وصول‌شده فعلی) باید سه‌هزار و 600میلیارد تومان دیگر جذب شود. با توجه به بازه زمانی کمتر از دوماهه تا پایان سال، تحقق این رقم غیر‌ممکن به نظر می‌رسد و به سال بعد موکول خواهد شد. این البته در حالی است که گفته می‌شود سازمان امور مالیاتی موضوع مالیات‌ستانی از خودروهای لوکس را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کند و این جدیت احتمالا سرعت وصول را بالا خواهد برد. با این حال اینکه سه‌هزار و 600میلیارد تومان مالیات از محل خودروهای لوکس تا آخر سال به خزانه دولت واریز شود، بسیار بعید است. همزمان با جدی‌تر شدن اخذ مالیات از خودروهای لوکس، واردات خودرو به کشور نیز البته با سرعتی بسیار پایین در حال انجام است. این موضوع شاید سبب شود خرید و فروش خودروهای خارجی موجود در بازار، رونقی نسبی به خود بگیرد و در نتیجه، سرعت مالیات‌ستانی از لوکس‌سواران بالا برود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو