فونیکسریمکسبهتام

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت عنوان کرد:

اعضای ناظر مجلس، مخالف مصوبه شورای رقابت

باید قانون مربوط به شورای رقابت در مجلس اصلاح شود

عصر خودرو- مهدی طغیانی گفت: اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت مخالف شدید مصوبه این شورا در خصوص دستورالعمل عرضه خودرو بوده و مبانی این تصمیم را قابل قبول نمی‌دانند. مبانی نظری این مصوبه محل ایراد است و باید درباره چگونگی اعمال اصلاحات و یا اعتراض نسبت به این مصوبه، قانون را اصلاح و یا استفساریه دهیم؛ باید قانون مربوط به شورای رقابت در مجلس اصلاح شود.

اعضای ناظر مجلس، مخالف مصوبه شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مهدی طغیانی، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به مخالفت شدید نمایندگان ناظر در شورای رقابت به مصوبه این شورا در خصوص دستورالعمل عرضه خودرو، تصریح کرد: از جهت نظری مبانی مطرح شده در شورای رقابت در خصوص مصوبه اخیر این شورا را قبول نداریم و معتقدیم این مبانی درست نیست.

    وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر تمامی خودروهای بازار اعم از داخلی، وارداتی و حتی مونتاژی انحصاری خوانده شده است؛ این مبنا را درست و قابل قبول نمی‌دانیم.

    عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: همچنین مواردی در این مصوبه گنجانده شده است که اساسا شورای رقابت در این موارد تصمیم گیر نیست؛ مثل اینکه سقف واردات را شورا مصوب می‌کند و بانک مرکزی موظف به تامین ارز است، این در حالی است که بانک مرکزی سیاست‌های خودش را دارد و گوش به فرمان شورا نیست.

    وی ادامه داد: شورای رقابت در این مصوبه عرضه خودرو را به قرعه‌کشی واگذار کرده است در حالی که ما اصلا قرعه‌کشی را روشی عادلانه‌تر از عرضه خودرو در بورس نمی‌دانیم.

    وی خاطرنشان کرد: از نظر اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت؛ مبانی نظری این مصوبه محل ایراد است و ما مخالفت خود را در همان جلسه اعلام کردیم.

    طغیانی افزود: باید درباره چگونگی اعمال اصلاحات و یا اعتراض نسبت به این مصوبه، قانون را اصلاح و یا استفساریه دهیم، به این معنا که شورای رقابت در چه شرایطی می‌تواند چنین حدود و دستورالعملی تعریف کند و اگر کسی اعتراض و اصلاحی دارد، باید چطور اعمال شود؟

    وی به تاثیر مصوبه اخیر بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: نباید با تصمیمات آنی و دفعه‌ای پیش‌بینی پذیری بازار سرمایه مختل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو