فونیکسریمکسبهتام

کوتاه شدن دست دلالان با عرضه خودرو در بورس

عصر خودرو- نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم، گفت: تجربه همه مدل های فروش خودرو بیانگر آن است که باید در این حوزه نیز به سمت اقتصاد بازار و نظارت به جای دخالت دولت برویم.

کوتاه شدن دست دلالان با عرضه خودرو در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، فریدون عباسی در مورد شرایط صنعت و بازار خودرو اظهار داشت: صنعت خودروسازی به‌ دلیل جایگاه مهمی که در شبکه تولید دارد، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود و نقش موثری در توسعه صنعتی و رونق تولید کشور دارد.

    او تاکید کرد: صنعت خودروسازی از جایگاه ویژه ای در اقتصاد ملی برخوردار است اما به دلایل متعدد با چالش های زیادی در زمینه تولید، عرضه و تقاضا طی چند سال اخیر مواجه شده که ارائه راهبردهای مناسب برای برون‌رفت از چالش‌های موجود امری ضروری است.

    نماینده مردم کازرون شیوه عرضه خودرو در کشور با روش های مختلف را از چالش های این صنعت خواند و گفت: تجربه همه مدل های فروش خودرو بیانگر آن است که باید در این حوزه نیز به سمت اقتصاد بازار و نظارت به جای دخالت دولت برویم، به طوریکه موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستم چراکه تصدی گری دولت را در این بخش کاهش می دهد و به مرور به ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کمک می کند.

    عباسی تصریح کرد: شیوه عرضه خودرو در بورس توانسته به دلیل حذف رانت ها جذاب گذشته، دست دلالان را قطع کند و خودرو با قیمت متعادل تری به دست مصرف کننده برسد.

    وی افزود: خودرو وسیله ای برای رفاه و آسایش مردم است و نباید با قیمت بالا به آن ها عرضه شود از این رو رشد و استمرار عرضه ها در بورس می تواند در این حوزه کمک کننده باشد.

    این نماینده مجلس در پایان گفت: علاوه بر عرضه خودرو در بورس کالا، باید واردات خودرو آزاد شده و فضای رقابتی برای صنعت خودرو در کشور فراهم شود تا به کمک عرضه در بورس و عرضه خودروهای وارداتی، شاهد ارتقای کمی و کیفی صنعت و خروج دو خودروساز بزرگ کشور از زیان های انباشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط