فونیکسریمکسبهتام

تسلا جنگ را باخت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی تسلا در چین، می‌تواند در نبرد قیمت خودروهای الکتریکی پیروز شود اما جنگ را از دست داد.

تسلا جنگ را باخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کاهش قیمت‌ها فروش تسلا را در چین افزایش داده است اما تحلیلگران و طرفداران این خودروساز آمریکایی هشدار می‌دهند که باید بازی طولانی‌مدت خود را برای مقابله با رقبا در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان تقویت کند.

    کاهش قیمت تسلا در ماه ژانویه باعث شد که تحویل خودروهای ساخت چین 18 درصد نسبت به دسامبر افزایش یابد. تحلیلگران اظهار کردند که حاشیه سود کلان تسلا آن را در موقعیتی قرار داده است که بتواند با رقبای خود در چین و فراتر از آن جنگ قیمتی داشته باشد. تحلیلگران افزودند که تسلا در معرفی مدل‌های جدید، بهبود سیستم‌های ناوبری و افزودن لوازم داخلی لوکس یا خدمات مشتریان برای ارائه طیف در حال توسعه ترجیحات مصرف‌کنندگان خودروهای برقی، از رقبای خود در چین عقب افتاده است.

    کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین گفت: تسلا با مشکل جدی ترکیب محصول بسیار محدود مواجه است. ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا نیز پذیرفته است که چین جایی است که شرکت او می‌تواند با سخت‌ترین رقابت خود مواجه شود. تسلا به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد تجارت خود در چین پاسخی نداد. گریس تائو، معاون تسلا و مسئول ارتباطات خارجی در چین گفت که کاهش قیمت در چین منعکس‌کننده نوآوری مهندسی است و به درخواست پکن برای تشویق توسعه اقتصادی و مصرف پاسخ داد.

    انجمن خودروسازان چین انتظار دارد که فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تا 35 درصد در سال 2023 افزایش یابد و به 9 میلیون خودرو برسد که تقریباً یک سوم کل فروش خودروهای جدید چین است. در حالی که تسلا فروش خود را در چین، دومین بازار بزرگ خود افزایش و سهم خود را نیز از دست داده است. بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، از 15 درصد در سال 2020، سهم آن از بازار خودروهای برقی چین با یک سوم کاهش به تنها 10 درصد در سال 2022 رسید.

    بی‌وای‌دی که سال گذشته از نظر حجم فروش جهانی از تسلا پیشی گرفت و ارزش بازار آن بیش از 100 میلیارد دلار است، بیش از 60 مدل مختلف از خودروهای برقی و هیبریدی پلاگین را ارائه می‌دهد. همتای بسیار کوچکتر اما جاه طلب نیو در مدت مشابه از دو مدل به شش مدل رسیده است و قصد دارد امسال پنج مدل دیگر را عرضه کند.

    به گفته یک فرد مطلع، تسلا در حال بررسی تغییر در بازاریابی خود در چین است و بیشتر بر روی بهره‌وری انرژی، ویژگی‌های عملی و کمتر بر عملکردهای پیشرفته تمرکز می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم