فونیکسریمکسبهتام

زیرساخت‌های تست و آزمون خودروهای برقی تکمیل می‌شود

عصر خودرو- زیرساخت‌های «مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و فناوران کشور تکمیل می‌شود.

زیرساخت‌های تست و آزمون خودروهای برقی تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شهریار زینی مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از نمایندگان مجلس از زیرساخت‌ها و دستاوردهای فناورانه مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران بازدید کرد.

    این بازدید با هدف آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه برای تست و آزمون خودروها در حوزه آلایندگی و ایمنی و تلاش برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های آن به کمک فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت‌های دولتی انجام شد.

    در این مرکز، مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده است که شامل بخش‌هایی مانند «اندازه‌گیری بخارات سوخت»، «صدا»، «ضرایب جاده و ابعاد»، «سامانه عیوب خودرو» و «آزمایشگاه‌های خودروهای سواری»، «موتورسیکلت»، «خودرو»، «موتور دیزل» و «سطح صدا، اوزان و مقیاس»، می‌شود.

    از نکات مهم در این برنامه، بازدید از زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی مانند R100 بود که این شرکت پیشرفت مطلوبی را در این زمینه داشته است و به زودی دو نمونه باقی مانده از این تست‌ها با تمهیدات در نظر گرفته شده در داخل کشور اجرایی می شود.

    براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در جریان این بازدیدها 2 آزمایشگاه این مجموعه به بهره برداری رسید. آزمایشگاه‌هایی که شامل «آزمایشگاه کاتالیست و کانورتر» و «آزمایشگاه خودرو سنگین دیزلی» می‌شود و با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به زودی شاهد افتتاح آزمایشگاه آزمون تصادف (CRASH TEST) و تکمیل آزمایشگاه خودروهای برقی خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو