فونیکسریمکسبهتام

تلاش۲۰ شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

عصر خودرو- مدیر طرح های کلان ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی از امکان ایجاد زیرساخت‌های ایستگاه شارژ خودروهای برقی توسط ۲۰ شرکت دانش بنیان خبر داد.

تلاش۲۰ شرکت دانش بنیان برای ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، دکتر شهریار زینی درباره وضعیت ایستگاههای شارژ برای حمل و نقل عمومی و غیر عمومی گفت: در حال حاضر 20 شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه ایجاد ایستگاه‌های شارژ موتور، خودرو و اتوبوس‌های برقی توانمند هستند که از این تعداد 8 شرکت حداقل یک نمونه محصول در مقیاس نمونه اولیه، تجاری و غیر تجاری تولید کرده اند.

    وی با بیان اینکه ما در معاونت علمی و فناوری در صدد هستیم این ایستگاه‌های شارژ را در کل کشور توسعه دهیم، بیان کرد: اما علاوه بر شرکتهای دانش بنیان و تلاش‌های معاونت علمی و فناوری لازم است که زیرساختهای کافی برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ فراهم شود.

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد معدودی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران و برخی استان‌ها راه اندازی شده است، افزود: یک ایستگاه شارژ خودروی برقی در برج میلاد، و تعدادی ایستگاه در مناطق آزاد و تجاری برای معدود خودروهای برقی و هیبریدی راه اندازی شده بودند.

    زینی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه پتانسیل استفاده از خوردوهای برقی در مناطق ازاد و تجاری بیشتر است بنا داشتیم که راه اندازی ایستگاه‌های شارژ را از این محل آغاز کنیم.

    وی تاکید کرد: برنامه ریزی ما در معاونت علمی این است که بااستفاده از توانایی شرکتهای دانش بنیان جایگاه‌هایی را تعبیه کنیم که چندکاره بوده و برای خودرو و موتور مورد استفاده قرار بگیرد. بیشتر قصد داریم این موضوع را در استان‌ها و در مکان‌های پرتردد ایجاد کنیم.

    به گفته زینی، ما می‌توانیم در کمترین زمان ممکن بالای 70 درصد بومی سازی را توسط محققان کشور داشته باشیم در صورتیکه زیرساخت‌ها و خلاءهای قانونی آن رفع شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو