فونیکسریمکسبهتام

شرکت فورد از هر ۹ شغل در اروپا یک شغل را حذف می‌کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی فورد قصد دارد از هر ۹ شغل در اروپا، یک شغل را حذف کند که ۳۸۰۰ موقعیت شغلی در بخش توسعه محصولات و مدیریت را دربرمی‌گیرد.

شرکت فورد از هر ۹ شغل در اروپا یک شغل را حذف می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی فورد قصد دارد از هر 9 شغل در اروپا، یک شغل را حذف کند که 3800 موقعیت شغلی در بخش توسعه محصولات و مدیریت را دربرمی‌گیرد. این تصمیم به‌عنوان بخشی از طرح این شرکت برای پایین آوردن هزینه‌ها در منطقه و تمرکز بر فعالیت‌های خود در آمریکا صورت می‌گیرد.

    این خودروساز آمریکایی بازار کامیون‌های کوچک اروپا را در دست دارد اما نتوانسته سود چندانی از خودروهای سواری بدست آورد و هشدار داده در کاهش هزینه تولید و زنجیره‌های عرضه در سال جاری بسیار مصمم است.

    جیم فارلی، مدیرعامل فورد بارها اعلام کرده برای‌اینکه بتواند در بازار تولید خودروهای برقی رقابت کند نیاز به نیروی کار کمتر و کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها دارد.

    فورد اعلام کرد حدود 2300 نفر در کارخانه‌های کلن و آخن در آلمان، 1300 نفر در انگلیس و 200 نفر در سایر کشورهای اروپایی مشغول بکار هستند و این تعدیل نیرو به‌صورت برنامه‌های داوطلبانه انجام خواهد شد.

    این خبر ضربه سختی به اتحادیه‌هایی بود که در اواخر ژانویه اعلام کرده بودند در بدترین حالت 2500 شغل در اروپا در بخش توسعه محصولات و 700 شغل دیگر در بخش مدیریت حذف می‌شوند.

    شرکت فورد که در سال گذشته میلادی 516614 سفارش جدید برای خودروهای سواری در اروپا داشت، قصد دارد فروش خودروهای برقی خود را در این قاره افزایش دهد و تا 2026 به هدف 600 هزار خودرو برساند.

    تعدیل نیروی فورد در انگلیس یک‌پنجم کل نیروی کار در این کشور خواهد بود و بیشتر در مرکز تحقیقات این خودروسازی در دانتون در جنوب شرق انگلیس صورت می‌گیرد.

    حدود 12 درصد از نیروی کار فورد در آلمان هم اخراج می‌شوند.

    کارکنان شرکت فورد در اروپا آخرین بار در 2019 و 2020 شاهد موجی از کاهش نیروی کار بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو