فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران مطرح کرد:

افزایش قُطر تونل‌های مترو و استفاده از اتوبوس برقی برای مولدسازی

عصر خودرو- شهردار تهران جزئیات برنامه مولد سازی در شهرداری تهران را تشریح کرد.

افزایش قُطر تونل‌های مترو و استفاده از اتوبوس برقی برای مولدسازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، علیرضا زاکانی، در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح شهید آوینی با بیان اینکه تمام عملیات این پروژه توسط مجموعه شهرداری تهران پیش رفته است، گفت: هرکجا که دوستان می‌توانستند کاری انجام دهند پیمانکار نگرفتند و این تقاطع در طول 4 ماه پیش رفته است.

    وی ادامه داد: در شورای ترافیک گزارش داده شد در همین نقطه 3 نفر جان خود را از دست دادند و برای حل آن مشکل اقدام به ساخت این تقاطع کردیم.

    زاکانی درباره مولدسازی گفت: استفاده حداکثری از امکانات به معنای مولد سازی است و اگر قرار باشد جایی اتفاقی رخ دهد باید از آن استفاده بهینه کرد.

    وی ادامه داد: سالیان سال استفاده و حرکت به سمت پایانه‌های روباز بود اما مولد سازی یعنی ما پایانه را به زیر زمین ببریم و از روی زمین استفاده کنیم زیرا این اموال متعلق به مردم است.

    زاکانی گفت: تونل‌های مترو تهران 9 متر است اما به دنبال این هستیم تا قُطر تونل‌ها را به 15 متر افزایش دهیم تا روی آن بتوانیم خط اتوبوس برقی را ایجاد کنیم و بنای ما این است تا برای خطوط جدید تونل‌ها با قُطر 15 متری ساخته شود.

    شهردار تهران با اشاره به مناسب‌سازی شهر تهران گفت: هرچه خیابان بسازیم خودروها بیشتر می‌شود و بر همین اساس هدف ما مناسب سازی است و در سال جاری 260 کیلومتر مناسب سازی کردین و در سال آینده 300 کیلومتر مناسب سازی خواهیم کرد.

    زاکانی درباره هوشمند سازی شهر گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق خدمات غیر حضوری تردد داخل شهر را کاهش دهیم و به آسایش شهروندان کمک کنیم.

    وی تصریح کرد: افزایش بودجه حمل و نقل عمومی فرصتی برای شهر است تا بتوانم با تکیه بر توانمندی‌های خود مشکلات را حل کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط