فونیکسریمکسبهتام

در پی افزایش قیمت قطعات و کمبود ارز نیمایی

لاماری ایما گران می شود

عصر خودرو- شرکت آرین پارس موتور که نخستین محصول سواری خود را سال گذشته با ۹۸۹ میلیون تومان به بازار ایران عرضه کرد و پس از آن قیمت لاماری ایما در دو مرحله افزایش قیمت به ۱ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان رسید.

لاماری ایما گران می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ، لاماری ایما در ابتدا چند مرحله در سیستم قرعه‌‌کشی به فروش رسید و در چند ماه گذشته نیز فروش آن تنها از طریق بورس کالا صورت پذیرفته است. این خودرو هفته آینده در چهاردهم اسفند ماه با قیمت پایه 981 میلیون تومان برای چندمین بار در بورس کالا عرضه خواهد شد. با این حال در آخرین عرضه در تاریخ 4 بهمن ماه، این خودرو در بورس کالا با میانگین قیمت بیش از  1.8 میلیارد تومان کشف قیمت شده است.
    حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت آرین پارس موتور به وزارت صمت اعلام کرده عرضه اسفند ماه لاماری ایما، آخرین عرضه این خودرو با قیمت پایه 981 میلیون تومان است و دور بعدی فروش لاماری ایما با افزایش قیمت 25 درصدی همراه خواهد بود.
    از آنجایی که لاماری ایما به صورت SKD به ایران می‌آید و در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود، قیمت این محصول وابستگی بالایی به نرخ ارز دارد. این وابستگی در حالی است که شرکت‌های تولید کننده با مشکل تامین ارز نیمایی مواجه هستند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تامین کنندگان قطعات داخلی این خودرو نیز که خود مواد اولیه را به ایران وارد می‌کنند نیز با همین مساله دست به گریبانند و آن‌ها نیز به دنبال افزایش قیمت قطعات هستند.
    لاماری ایما یک کراس‌اوور کامپکت است به خاطر طراحی جذاب و مدرنش با استقبال گسترده مشتری‌های ایرانی همراه شد به گونه‌ای که در یک سال گذشته همواره تقاضا برای آن بیش از میزان عرضه بوده است. این خودرو در ایران با یک موتور 1.5 لیتری با توان 195 اسب‌بخاری و گشتاور 285 نیوتن‌متری عرضه می‌شود. یک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه تر هم نیروی این موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.
    آرین پارس موتور قصد دارد در بهار سال 1402 دو نسخه جدید از لاماری ایما را به بازار عرضه کند که یکی دارای امکاناتی بیشتر از نسخه کنونی است و دیگری به پیشرانه هیبریدی مجهز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو