فونیکسریمکسبهتام

استفاده از پهپاد برای کنترل ترافیک

افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از ۱۵ اسفند

عصر خودرو- معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: پلیس راهور برای مدیریت و کنترل ترافیک در طرح نوروزی حتماً از توان و تجهیزات پهپادی استفاده خواهد کرد تا شاهد تسهیل در ترددها باشیم.

افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک از ۱۵ اسفند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس راهور، سردار حسین رمضانی با اشاره به استفاده از پهپادها در سفرهای نوروزی افزود: در طرح نوروز 1402 از پهپادهای عمود پرواز و پهپادهایی که بامدت زمان طولانی پرواز می‌کنند برای مدیریت ترافیک استفاده خواهیم کرد.

    معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهارداشت: به دلیل افزایش درخواست‌های نقل و انتقال وسایل نقلیه و به منظور تسهیل ارائه خدمات به هموطنان از روز دوشنبه 15 اسفند ساعت کاری مراکز تعویض پلاک 2 ساعت افزایش می‌یابد و فعالیت این مراکز تا ساعت 16 ادامه دارد.

    رمضانی نسبت به فرایند غیرحضوری شماره گذاری اشاره کرد و افزود: برابر قانون بودجه 1401 پلیس راهور مکلف است همه مراحل شماره گذاری به استثنای بازدید و تایید اصالت خودرو همچنین فک و نصب پلاک را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه دهد.

    معاون اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: حتماً در سال 1402 نیز فرایندهای جدید به لحاظ زیر ساختی، کیفی سازی و ارتقا می‌یابد تا هموطنان به سهولت بتوانند خدمات پلیس راهور را دریافت کنند.

    سردار رمضانی توصیه کرد: لازم است هموطنان به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک رأس ساعتی که نوبت دریافت کرده‌اند در مراکز حاضر شوند و متعاملان نیز از آوردن همراهان اضافی به مراکز خودداری کنند.

    وی با توصیه به جلوگیری از شلوغی در مراکز تعویض پلاک گفت: آن دسته از هموطنانی که امکان و عدم انقضای اعتبار وکالت‌نامه‌های آنان برای تعویض پلاک، می توانند به منظور جلوگیری از شلوغی مراکز، انجام فرایند تعویض پلاک خود را به فروردین سال جدید موکول کنند.

    توصیه های نوروزی

    معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اشاره به کنترل معاینه فنی خودروها توسط دوربین ها، گفت: باتوجه به اینکه دوربین‌های شهری نیز خودروهای فاقد معاینه فنی را تشخیص و جریمه می کنند؛ بنابراین هموطنان قبل از مسافرت نوروزی برای تمدید معاینه فنی خودرو اقدام کنند تا با شرایط ایمن و مطمئن با خودروی خود سفر کنند.

    سردار رمضانی ادامه داد: رانندگان قبل از سفرهای نوروزی حتما تاریخ انقضای گواهینامه خود را بررسی کنند و چنانچه نیاز به تمدید بود هرچه سریعتر نسبت به تعویض و تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.

    وی به صاحبان و رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در مسافرت‌ها، توقیف وسایل نقلیه ناشی از تخلفات و جرایم بالا برابر قانون است؛ هموطنان نسبت به استعلام و تسویه حساب تخلفات وسایل نقلیه خود اقدام کنند تا در تعطیلات نوروز این موضوع باعث ایجاد مشکل نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو