فونیکسریمکسبهتام

ثبت روزانه ۱۷۰۰ تصادفات در تهران

کاهش ۶۰ درصدی تخلفات جرثقیل‌های امدادی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: به طور میانگین روزی هزار و۷۰۰ فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد که البته در روزهایی که بارندگی داریم این عدد بیشتر می‌شود؛ همچنین میانگین روزانه ۷۰ نفر مصدوم در تصادفات تهران داریم.

کاهش ۶۰ درصدی تخلفات جرثقیل‌های امدادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمار تصادفات در 10 ماهه سال 1401 اظهار کرد: در 10 ماهه امسال بنا بر گزارش پزشکی قانونی 89 درصد متوفیان تصادفات(411 نفر) مرد و 11 درصد از متوفیان تصادفات(51 نفر) زن بودند.

    وی با بیان اینکه 4 درصد از متوفیان (20 نفر) زیر 18 سال بودند، گفت: 24 درصد(112 نفر) از متوفیان بین 18 تا 30 سال سن داشتند، 30 درصد (139 نفر)متوفیان بین 30 تا 50 سال سن داشتند، همچنین 22 درصد بین 50 تا 60 سال(101 نفر)، 15 درصد بین 65 تا 80 سال(70 نفر) که البته غالبا عابرپیاده بودند و 51 نفر هم بالای 80 سال سن داشتند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در تصادفات 16 درصد خودروها سهم داشتند، گفت: 48 درصد عابران پیاده و 36 درصد موتورسیکلت‌سواران در تصادفات تهران بزرگ در 10 ماهه ابتدای سال نقش داشتند.

    روزی 1700 تصادف در تهران رخ می‌دهد

    حمیدی گفت: به طور میانگین روزی هزار و 700 فقره تصادف در تهران رخ می‌دهد که البته در روزهایی که بارندگی داریم این عدد بیشتر نیز می‌شود؛ همچنین میانگین روزانه 70 نفر مصدوم در تصادفات تهران داریم؛ البته هر دو روز سه نفر در تصادفات پایتخت جان خود را از دست می‌دهند.

    به گفته وی در 10 ماهه سال 1401 تعداد 462 نفر در تصادفات شهری تهران جان خود را از دست دادند که البته این عدد در سال گذشته 588 نفر بود.

    حمیدی خاطرنشان کرد: در سال جاری از ابتدای سال حوزه‌های مختلفی را مأموریت داشتیم؛ در سال گذشته 6 هزار و 378 نفر راننده پرخطر را در سطح شهر تهران شناسایی کردیم که عمدتاً خودرو بودند و با مجوز قضائی احضار شدند و در کلاس‌های آموزشی پلیس شرکت کردند.

    بیشتر بخوانید
    سردار هادیان‌فر: شمار جانباختگان تصادفات به 16 هزار و 800 نفر رسید/ واردات خودرو ‌برای پلیس زحمت ‌است

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بعد از کلاس آموزشی هیچ‌گونه تخلفی از این افراد دیده نشد که جای امیدواری دارد.

    آموزش 75 هزار راکب موتورسیکلت در خیابان در قالب طرح موتوریار

    وی اظهار کرد: به صورت میدانی 75 هزار راکب موتورسیکلت را در محل و در خیابان آموزش میدانی در قالب طرح موتوریار دادیم و بخش زیادی از اینها با رصد سامانه‌ای هیچ گونه تخلف دیگری مرتکب نشدند.

    حمیدی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه آلودگی هوا پلیس وظایف خود را به صورت کاملاً جدی در دستور کار قرار داد و 3 میلیون و 455 هزار و 652 بار خودروهای متعدد را به‌دلیل معاینه فنی اعمال قانون کرد و 245 هزار و 886 دستگاه خودرو دودزا را به پارکینگ هدایت کرد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش تردد خودروهای آلوده در سطح شهر تهران بیان کرد: در خصوص کامیون‌های حمل بتن با همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری به‌رغم افزایش تردد این خودروها، حوادث مرتبط با آنها 20 درصد کاهش یافت.

    کاهش 60 درصدی تخلفات جرثقیل‌های امدادی

    وی ادامه داد: در خصوص جرثقیل‌های امدادی پلیس به عنوان یکی از سازمان‌های نقش‌آفرین در این حوزه به جهت پاسخگویی به مطالبات مردم، با همکاری مرجع قضائی ورود کرد و نسبت به ساماندهی جرثقیل‌های مجاز اقدام شد و با جرثقیل‌های غیرمجاز برخورد شده و می‌شود و بیش از 60 درصد کاهش تخلفات در پی ساماندهی جرثقیل‌های امدادی صورت گرفت.

    حمیدی با بیان اینکه در روزهایی که در تهران برف شدید بارید ترافیک کمتری را نسبت به سالیان گذشته تجربه کردیم، گفت: عدم استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی و اقدام به موقع خدمات شهری باعث شد تا در روزهایی که در تهران شاهد بارش برف هستیم با بحران روبرو نشویم.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه متأسفانه 40 درصد کامیون‌های باری کشور به تهران می‌آیند و بار 30 درصد از این 40 درصد در تهران توزیع می‌شود، گفت: توان عملیاتی پلیس راهور با دستور فرمانده جدید فراجا 16 درصد افزایش یافته است.

    بیشتر بخوانید
    32 دستگاه در کاهش تصادفات نقش دارند/ 43درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند

    شهروندان در روزهای پایانی سال از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند

    وی با بیان اینکه ماموران پلیس راهور به صورت شبانه‌روزی برای پایان سال درحالت آماده‌باش هستند و تمامی مرخصی آنها لغو شده است، گفت: نمایشگاه‌های بهاره می‌تواند جریان ترافیک را با کندی مواجه کند و ترددها را طولانی تر کند به همین دلیل از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند و همچنین از شهرداری تقاضا می‌کنیم تا با اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمات بهتری را ارائه دهند.

    حمیدی با اشاره به پیش رو بودن نیمه شعبان گفت: در روز نیمه شعبان به دلیل پذیرایی‌هایی که در خیابان‌های تهران انجام می‌شود جریان ترافیک متفاوتی را تجربه می‌کنیم پلیس به وظیفه ذاتی خود یعنی مدیریت ترافیک عمل می‌کند اما از مردم تقاضا داریم تا در این روز کمتر از وسایل شخصی استفاده کنند.

    بازگشایی درب‌های بیشتر بهشت زهرا برای پنجشنبه و جمعه پایان سال

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش رو بودن پنج‌شنبه و جمعه پایان سال گفت: به دلیل اصلاحات هندسی و بازگشایی بزرگراه‌های منتهی به بهشت زهرا شرایط ترافیکی مناسب‌تری را در این ایام نسبت به سال‌های قبل تجربه می‌کنیم اما طرح‌های ویژه‌ای را مانند بازگشایی درب‌های بیشتری از بهشت زهرا پیش‌بینی کرده‌ایم تا افرادی که می‌خواهند در این دو روز به بهشت زهرا(س) مراجعه کنند با سختی کمتری مواجه شوند.

    وی در پایان از مردم درخواست کرد افرادی که در پنج‌شنبه و جمعه پایان سال به بهشت زهرا(س) می‌روند از برگزاری مراسمات خودداری کنند و تنها به خواندن فاتحه و زیارت اهل قبور اکتفا کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو