فونیکسریمکسبهتام

بررسی پیکاپ کارون، محصول شرکت زامیاد

روح نیسان وانت در کالبد به‌روزتر

عصر خودرو-پیکاپ کارون از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری خطی M۲۴ انژکتوری با سیستم تزریق سوخت به روش چندنقطه‌ای(MPFI) با توان خروجی ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر بهره می‌برد و این بازده از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های عقب این خودرو انتقال می‌یابد. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو۵ و مصرف سوخت میانگین ۱۱ لیتر در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر گزینه‌ای اقتصادی برای یک خودرو کار به‌حساب می‌آید. کارون در حقیقت نسخه به‌روز شده نیسان آبی معروف است که با ترکیب بدنه پادار پلاس ترکیب‌شده و حاصل آن وانت جدیدی است که ظاهر آن به‌روزتر شده ولی درعین‌حال قدرت و کشش مشابه وانت نیسان را نیز دارد.

روح نیسان وانت در کالبد به‌روزتر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • روح نیسان وانت در کالبد به‌روزتر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طراحی کارون به نسبت وانتنیسان تا حدودی به‌روزتر شده تا بازار وانت‌های باری گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب داشته باشد. ظرفیت وزنی ناخالص حداکثر این پیکاپ برای حمل بار معادل 3510 کیلوگرم است که با توجه به فاصله محوری 3.3 متری و بهره‌گیری از صفحه کلاچ تک‌صفحه‌ای خشک احتمالاً درحرکت با حداکثر ظرفیت موفق خواهد بود. اصلی‌ترین تفاوت کارون و پادرا پلاس که اتاق‌های مشابهی دارند در نمای عقب خودرو است. چراغ‌های عقب به نسبت پادرا پلاس در ارتفاع بالاتری نصب‌شده‌اند و طراحی ظاهری سپر را متفاوت کرده‌اند به‌علاوه اینکه در نمای عقب این خودرو دو مه شکن نصب‌شده که در پادرا پلاس به این صورت نبود.
سیستم فرمان این خودرو به‌صورت هیدرولیکی و سیستم تعلیق آن در محور جلو به‌صورت مستقل و در محور عقب فنر تخت است. البته در چند نمایشگاه گذشته، نسخه تغییریافته این خودرو نیز بانام "کارون آفرود" به نمایش درآمد که با تغییراتی در نمای ظاهری همراه بود. ازجمله مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به نصب سپر و باربند فلزی با طرح جدید و همچنین محفظه بار سرپوشیده  اشاره کرد.
کارون یک خودرو 5.3 متری است که طول اتاق بار آن 1.47 متر در ارتفاع نیم متر است و می‌تواند حداکثر 3510 کیلوگرم بار ناخالص را حمل کند. سایز تایرهای مورداستفاده در این پیکاپ تازه رونمایی شده 245/70-R17 است و همچنین ترمزهای آن در محور جلو دیسکی و در محور عقب کاسه‌ای انتخاب‌شده است.
ازجمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی نصب‌شده بر روی کارون می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، چراغ مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ‌راهنما بر روی آینه‌های جانبی، شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، صندلی راننده باقابلیت تنظیم در چهار جهت، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم صوتی بلوتوث و USB، لاینر اتاق بار، پارکاب جانبی، گارد اتاق بار و خروجی برق 10 آمپر اشاره کرد.
در کل باید به این نکته توجه کنید که کارون در حقیقت کالبد جدیدی برای روح نیسانوانت است. نیسان وانتی که سال‌هاست بخش عمده‌ای از وظیفه حمل بار در مسافت‌های شهری و بین‌شهری را در کشور به عهده دارد. بنابراین نباید از کارون انتظار یک خودرو لوکس با امکانات فوق‌العاده و موتوری قدرتمند و گیربکسی جدید را داشت، چراکه جایگاه این محصول در بازار قرار است چیزی مشابه نیسانوانت باشد. نیسان وانتی که به‌روزتر و ظاهر آن تا حدودی ظریف‌تر طراحی‌شده است.

نوشته: روزبه نوروزیان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط