فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

طرح فروش یکپارچه خودرو راهکاری مناسب برای کنترل بازار است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فروش یکپارچه خودرو با کمترین اشتباه،‌ راهکار مناسبی برای کنترل بازار این محصول است.

طرح فروش یکپارچه خودرو راهکاری مناسب برای کنترل بازار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا ، «لطف الله سیاهکلی» با اشاره به مناسب بودن طرح فروش یکپارچه خودرو، اظهار داشت: این طرح از راهکارهای پیشین، برای ساماندهی بازار خودرو بهتر است زیرا بورس به صورت مزایده خودرو را عرضه می کرد که در افزایش قیمت آن نیز تاثیر بسیاری داشت.

    وی افزود: از سوی دیگر فرآیند قرعه کشی برای خودرو موجب می شد عده‌ای نتوانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند و باید بارها در سامانه برای خرید خودرو ثبت نام می کردند.

    نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح فروش یکپارچه خودرو به نوعی زمان مورد قرعه کشی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: افراد می توانند خودروی ثبت نامی را بر اساس ماه اعلام شده به قیمت روز نخست نام نویسی دریافت کنند که راهکار مناسبی برای کنترل بازار خودرو است.

    سیاهکلی اظهار داشت: اگر طرح فروش یکپارچه خودرو به خوبی اجرا و همزمان واردات خودرو انجام شود، با در نظر گرفتن عرضه و تقاضا می توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فروش یکپارچه خودرو نحوه عرضه خودرو را تعیین می کند، تاکید کرد: تقاضا نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که با کمک واردات می توان در راستای تعادل در عرضه و تقاضا نیز گام برداشت.

    وی تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس بر افزایشی شدن قیمت بازار خودرو تاثیر گذار بود زیرا این محصول به صورت مزایده ای عرضه می شد و هر فردی که قیمت بالاتری اعلام می کرد می توانست خودرو را خریداری کند.

    به گفته سیاهکلی، در طرح فروش یکپارچه خودرو شورای رقابت نرخ گذاری را انجام می دهد و خریدار با قیمت ثابت زمان ثبت نام به کالای خود دست پیدا می کند.

    وی افزود: این طرح به لحاظ مالی ضرری را برای خودرو ساز نیز به همراه ندارد زیرا بخشی از قیمت خودرو از مشتری دریافت می شود که کارخانه نیز به جای دریافت وام از بانک ها می تواند از آن به عنوان سرمایه استفاده کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو