فونیکسریمکسبهتام

سیر تغییرات وانت اقتصادی زامیاد

پادرا و پادراپلاس چه تفاوتی با وانت نیسان دارند؟

عصر خودرو- خودروسازی زامیاد به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی سایپا سال‌هاست که محصول نیسان وانت را که در بازار به نام نیسان آبی شناخته می‌شود تولید می‌کند.

پادرا و پادراپلاس چه تفاوتی با وانت نیسان دارند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  این شرکت خودروسازی برای جایگزین کردن این محصول با یک نمونه جدیدتر تلاش‌های بسیاری کرد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وانت شوکا و سپس وانت پادرا اشاره کرد. پادرا که در حقیقت نسخه‌ای داخلی سازی شده از وانت فودای لیون است به‌عنوان جدی‌ترین پروژه برای جایگزینی با نیسانوانت بر روی خط تولید زامیاد رفت که البته این پروژه جایگزینی در آخر اتفاق نیفتاد و آن وانت آبی مشهور هنوز هم تولید می‌شود. اما پادرا به‌عنوان یک لاین مجزا به مار خود ادامه داد تا گزینه‌ای اقتصادی و به‌صرفه برای خریداران این کلاس خودرویی باشد. بعد از مدتی که از شروع تولید پادرا گذشت، نسخه به‌روز شده این محصول بانام پادرا پلاس به بازار معرفی شد و چندی بعد نمونه جدیدتر آن‌که فاصله محوری‌اش از نسخه پلاس حدود نیم متر (48 سانتی‌متر) بلندتر بود توسط زامیاد به بازار معرفی شد. در این مطلب نگاهی به تفاوت این دو نسخه از پیکاپ پادرا خواهیم داشت.

    تمرکز کشور بر روی اعمال استانداردهای 85 گانه باعث شد تا زامیاد و بسیاری از خودروسازان دیگر توجه خود را به سمت محصولات جدیدتر ببرند. پروژه پادرا و بعدازآن پادرا پلاس در حقیقت در راستای همین اهداف با رویکرد ساخت یک خودرو قدرتمند و درعین‌حال اقتصادی استارت خورد. بعد از ارائه پادرا به بازار، استقبال از این محصول آن‌قدری که شرکت تولیدکننده فکر می‌کرد نبود  چراکه این خودرو نه به‌اندازه وانتنیسان قدرت داشت و نه تغییر آن‌چنانی در سیستم‌های ایمنی و رفاهی آن اعمال‌شده بود و صرفاً تغییراتش به چند مورد خاص محدودشده بود. به همین جهت زامیاد به‌سرعت نسخه پادرا پلاس را جایگزین نسخه اولیه این محصول کرد. پادرا پلاس 35 سانتیمتر طول بیشتر از وانتنیسان دارد که همه این افزایش صرف افزایش فضای کابین و آسایش راننده شده و علاوه بر تحول در طراحی داخلی و صندلی‌های این خودرو، سیستم تعلیق نیز برای آسایش سرنشینان نرم‌تر شده است.

    پادرا پلاس از  کی موتور 2و4 لیتری تنفس طبیعی با خروجی قدرت 94 اسب بخار و 175 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و در نمای جلو و بخش کابین از طراحی جدیدی استفاده کرده است. مشخص‌ترین وجه تمایز آن، بهبود طراحی در نمای جلو خودرو و به‌خصوص جلوپنجره آن است. علاوه بر این، به‌روز شدن سبک طراحی با چراغ‌های مستطیل شفاف دو لنز جلو و جلوپنجره دو پله کرومی مشبک به‌جرئت طراحی به‌روزتری نسبت به وانتنیسان را به نمایش می‌گذارد. نمای جانبی خودرو نیز گلگیرهای برجسته و یکپارچه ادغام‌شده با ساختار بدنه را به همراه دارند که ظاهری عضلانی برای پادرا پلاس فراهم می‌کنند.

    اما زامیاد به‌زودی متوجه شد که حتی نسخه پلاس پادرا هم نیاز به بازبینی و بازنگری دارد. فضای بار و ابعاد اتاق این خودرو نخستین مرحله از تغییرات جدیدی بود که شرکت سازنده بر روی این محصول اعمال کرد و حاصل این تغییرات نسخه جدید شد که به نام پادرا پلاس لانگ شناخته می‌شود. پادرا پلاس لانگ به‌عنوان جدیدترین محصول شرکت زامیاد،ازلحاظ فنی و توان و قدرت موتور دقیقاً مثل پادرا پلاس است با این تفاوت که طول خودرو بیشتر شده و اتاق بار آن محصول 50 سانتی‌متر از پادرا پلاس بزرگ‌تر شده است.

    علاوه بر این، پادرا پلاس لانگ 35 سانتی‌متر در فاصله محوری و 15 سانتی‌متر در ابعاد اتاق بار نسبت به نسخه پلاس بلندتر شده که در حمل‌ونقل بارهای بزرگ‌تر به این راننده کمک می‌کند و همچنین فضای داخل کابین بیشتری را نیز در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که این موضوع در توان حمل بار تفاوتی ایجاد نکرده و تنها به حمل بارهای حجیم‌تر کمک می‌کند.

    نویسنده: روزبه نوروزیان

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط