فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۴ درصدی تلفات جانی تصادفات

کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه‌ها تصویب شد

عصر خودرو- کمیسیون ایمنی راه‌ها کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را برای بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با هدف افزایش ایمنی تصویب کرد.

کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت مجاز در آزادراه‌ها تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه و با توجه به رشد حدود 14 درصد کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تاکید شد.

    شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی سال 1402 تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تاکید دارد.

    وی ادامه داد: اطلاع رسانی مناسب صدا وسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش کشته شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

    وی افزود: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی همه مدیران کل راه و شهرسازی استانها به عنوان روسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استانها و سایر مدیران کل باید از ظرفیت‌های سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.

    افندی زاده یادآور شد: بنا به تاکید وزیر راه و شهرسازی،  مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،  8000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی مهم کشور و 200 نقطه پرتصادف در سطح کشور را تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی کند.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم افزایش جانباختگان تصادفات بر حضور فعال مدیران کل وزارت راه و شهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و موثر در کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو