فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۱۱ هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی هرمزگان رد شدند

عصر خودرو- رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: ۱۱ هزار و ۱۰۴ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین در یکسال گذشته به دلیل داشتن نقص فنی رد شدند که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بیش از ۱۱ هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی هرمزگان رد شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محسن کامرانی افزود: تعداد 67 هزار و 278 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی هرمزگان مراجعه کردند که از این تعداد 56 هزار و 174 کارت برای ناوگان عمومی صادر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

    وی بیان کرد: پنج مرکز معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین در شهرستان های بندرعباس ، میناب و بندر خمیر فعالیت دارند.

    رییس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار کرد: در این مراکز مواردی از جمله وضعیت ظاهری، بررسی کمک فنرها، تست ترمز، انحراف محور (سیستم های هیدرولیکی، چرخ ها، تعادل)، زیربندی، آزمون آلایندگی(تست دود)، سلامت چراغ ها و تست صدا بررسی می شود.

    وی اعتبار برچسب صادر شده معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین را برای خودروهای بالای 10 سال سه ماه عنوان کرد و گفت: خودروهای با عمر زیر 10 سال 6 ماه مدت اعتبار معاینه فنی دارند.

    کامرانی یادآور شد: معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا دارد و رانندگان ناوگان عمومی مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند.

    وی گفت: در این راستا هر فصل کمیته مشترکی متشکل از اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و دفتر فنی استانداری به شکل دوره ای و پی در پی از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین بازدید می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط