فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل‌و نقل وزیر راه:

سهم سواری کرایه در جابجایی مسافران نوروزی به ۴۷.۸ درصد رسید

عصر خودرو- معاون حمل‌و نقل وزیر راه و شهرسازی خبر داده است که تا روز یکم فروردین ۲.۵۶۵.۷۶۳ مسافر توسط حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای جابجا شده اند که ۴۷ درصد آن از طریق سواری کرایه بوده است.

سهم سواری کرایه در جابجایی مسافران نوروزی به ۴۷.۸ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «شهریار افندی‌زاده» امروز ( چهارشنبه) دوم فروردین اعلام‌کرد: تاکنون 2.565.763 مسافر توسط حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی عمومی 29.8 درصد، مینی بوسرانی 22.4 درصد و سواری کرایه 47.8 درصد بوده است.

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در باقی شقوق حمل و نقل نیز جابه‌جایی مسافر در حال انجام است و تاکنون 576.634 مسافر با حمل و نقل ریلی و 851.919 مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد 921.424 مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی نموده اند.

    وی گفت: با توجه به بارندگی‌های گزارش شده در سطح کشور و اینکه حدود 22 استان سطح کشور به صورت پراکنده درگیر بارش‌های فصل بهار هستند، از رانندگان وسایل نقلیه تقاضا می‌شود در محورهای دارای لغزندگی، تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند و سرعت مطمئنه را مد نظر قرار دهند تا سفری ایمن داشته باشند.

    افندی زاده عنوان کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با 2.165.062 وسیله نقلیه رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد که یکی از دلایل این رشد می تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

    وی تصریح کرد: استانهای خوزستان با 37 درصد، اردبیل با 35 درصد، بوشهر با 28 درصد، ایلام و گلستان و آدربایجان غربی با 24 درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط