فونیکسریمکسبهتام

افزایش سه برابر فروش خودروهای الکتریکی در هند

عصر خودرو- بر اساس گزارش‌ها فروش خودروهای سواری برقی در هند در سال گذشته سه برابر شد زیرا تقاضا برای وسایل نقلیه کاربردی اسپرت مقرون به صرفه افزایش یافت.

افزایش سه برابر فروش خودروهای الکتریکی در هند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایسنا ، شاسی بلندهای کوچکتر محبوب می‌شوند زیرا به راحتی در مسیرهای بد هند حرکت می‌کنند و در عین حال ایده مناسب برای کاربران است.

    هند برای استفاده از حمل‌ونقل الکتریکی از کشورهایی مانند چین و ایالات‌متحده عقب است و اکثر خودروسازان محلی در انجام این تغییر تردید دارند زیرا خودروهای الکتریکی گران‌تر از خودروهای موتور احتراق داخلی هستند، در حالی که کمبود ایستگاه‌های شارژ عمومی نیز خریداران را منصرف می‌کند.

    بر اساس این گزارش، فروش خودروهای الکتریکی در هند در سال گذشته به 49 هزار و 800 دستگاه رسید که تنها 1.3 درصد از 3.8 میلیون دستگاه خودرو فروخته شده را شامل می‌شود.

    خودروسازان خارجی توانسته‌اند تا در بازار نوپای خودروهای برقی هند گسترش پیدا کنند. شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی تحت به دنبال تصاحب 40 درصد از بازار خودروهای برقی هند تا سال 2030 است، در حالی که سایک موتور نیز قصد دارد تا پایان سال 2024 سه خودروی الکتریکی را روانه بازار کند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تولیدکنندگان داخلی تلاش می‌کنند تا با افزایش سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی رشد داشته باشند. تاتا موتورز که بر بازار محلی خودروهای برقی تسلط دارد، قصد دارد 2.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط