فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور

عصر خودرو- مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، عبداله متولی در تشریح افزایش مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در ایام نوروز 1402 گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از 25 اسفند 1401 تا پایان روز پنجم فروردین 1402 تعداد 415هزار و 832 خودرو به مراکز معاینه فنی سراسر کشور مراجعه‌ کرده‌اند که تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.

    وی افزود: از 415،832 خودرو 333 هزار و 662 دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند و 77هزار و 881 خودرو قادر به قبولی در آزمون های معاینه فنی نشده اند که از این تعداد، 39 هزار و 593 خودرو به دلیل نقص در سیستم ایمنی و 38 هزار و 288 خودرو نیز به دلیل آلایندگی در آزمون های معاینه فنی مردود شده اند.

    مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان این مورد که معاینه فنی 88 درصد در بهبود و رفع نقص خودروها موثر بوده است اضافه کرد: 66هزار و 463 دستگاه از خودروهای مردود شده با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند.

    وی تصریح کرد:این در حالی است که طبق آمار جانشین پلیس راهور فراجا نقص فنی خودرو در 50 درصد تصادفات کشور موثر بوده که این امر مؤیِّد اهمیت معاینه فنی خودرو در جلوگیری از خسارات مالی و جانی برای مالکین و سرنشینان خودروها است.

    وی بیان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و ایلام صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط