فونیکسریمکسبهتام

اعلام سهم پراید و پژو از تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که ۵۱ درصد خودروها در تصادفات فوتی نوروز ۱۴۰۲ از نوع پراید و پژو بوده است.

اعلام سهم پراید و پژو از تصادفات مرگبار نوروز ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه از 24 اسفند ماه آغاز شد و تا پایان روز 14 فروردین و اجرای طرح نوروزی بیش از  513 میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسید، گفت:‌متاسفانه در این مدت 871 تن نیز جان خود را از دست دادند که 28 درصد از این افراد زیر 18 سال، سه درصد عابرین پیاده، 10 درصد موتورسواران و 33 درصد رانندگان وسایل نقلیه بوده‌اند.

    وی تعداد کل تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی را 85 هزار و 469 فقره اعلام کرده و افزود: مقایسه آمار تصادفات با میزان ترددهای انجام شده حاکی از آن است که تنها دو صدم درصد از کل ترددهای کشور منجر به تصادف شده که این موضوع کاهش چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است، لازم به ذکر است عمده این تصادفات نیز خسارتی بوده است.

    سهم 51 درصدی پراید و پژو در تصادفات مرگبار نوروز 1402
    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره سهم خودروهای داخلی و خارجی از کل تصادفات فوتی نیز گفت: 27 درصد خودروها درتصادفات فوتی خودروی پژو، 24 درصد خودروی پراید، پنج درصد خودروهای خارجی و کمتر از یک درصد هم اتوبوس بودند، مابقی نیز مربوط به انواع دیگر خودرو و موتورسیکلت است.

    وی متوسط سرعت تردد در جاده‌های کشور در طول اجرای طرح نوروزی را 79 کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها اعلام کرد و افزود: بالاترین میانگین سرعت در خراسان جنوبی با 103 کیلومتر بر ساعت بود و کمترین میانگین سرعت نیز 61 کیلومتر بر ساعت در استان گیلان بود. بارندگی‌ها و ترافیک معابر در کاهش میانگین سرعت اثرگذار بود.

    صدور بیش از 35 هزار نمره منفی در طول نوروز 1402
    به گفته حسینی در طول اجرای طرح نوروزی 35 هزار و 195 نمره منفی برای شش هزار و 205 راننده ثبت شده است. 40 هزار و 438 مورد توقیف ساعتی و 36 هزار مورد توقیف روزانه به دلیل تخلفات حادثه ساز نیز در سراسر کشور انجام شده است. در ابتدای طرح نوروزی نیز یک و نیم میلیون پیامک هشدار برای رانندگان پرخطر ارسال شده است.

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا از ارائه شش میلیون و 212 هزارو 640 نفر- ساعت - خدمت در سطح معابر و محورهای مواصلاتی نیز خبر داد و گفت:‌ خودروهای گشت پلیس راه و راهور در طول طرح 9 میلیون و 159 هزار و 28 کیلومتر پیمایش داشتند.

    وی به آمار انسداد مسیرها نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بود که در طول اجرای طرح هیچ محوری مسدود نشود، مگر آنکه ایمنی مردم به خطر بیفتد، در همین راستا نیز 9 مورد انسداد راه به دلیل ریزش کوه یا سیلاب داشتم. در مجموع در طول 13 روز از اجرای طرح نوروزی امسال پلیس راه درگیر شرایط جوی ناپایدار(برف و باران) بوده است.

    ثبت بیش از 3 میلیون و 500 هزار جریمه در طرح نوروزی
    سردار حسینی در ادامه به آمار جریمه‌ خودروهای متخلف اشاره کرده و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح سه میلیون و 564 هزار و 125 مورد تخلف اعمال قانون شد که این تعداد  معادل 1.3 دهم کل ترددهای ما بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که حدود 99 درصد رانندگان در هنگام نوروز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند. بیشترین جریمه نیز در تهران بزرگ و خراسان رضوی صادر شده است. کمترین جریمه هم مربوط به استان خراسان شمالی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط