فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ (۴)

آی۷ ام۷۰ اکس درایو؛ قدرتمندترین سدان الکتریکی ب ام و در چین می درخشد! +عکس

عصر خودرو- حدودا یک سال پیش ب ام و از محصول مهم و جدید خود یعنی آی۷ الکتریکی رونمایی کرد. خودرویی که با توجه به طراحی جدید باورایایی ها در قسمت دماغه بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت تا مخالفان و موافقان خاص خود را داشته باشد.

آی۷ ام۷۰ اکس درایو؛ قدرتمندترین سدان الکتریکی ب ام و در چین می درخشد! +عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، اکنون در جدیدترین رویداد مربوط به خانواده آی7، شاهد رونمایی از آی7 ام70 اکس درایو 2024 هستیم. ب ام و سدان فول سایز خود را به نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای رسانده تا آنجا رونمایی شود.

مهمترین ویژگی ب ام و به پیشرانه آن مربوط می شود زیرا میزبان قدرتمندترین موتور الکتریکی این کمپانی است. در ب ام و آی7 ام70 اکس درایو قدرت موتور عقب 25.5 درصد در مقایسه با آی7 اکس درایو60 افزایش یافته است.

تیونینگ موتور الکتریکی مرتبط با محور عقب از مسیر افزایش تعداد سیم پیچ های هسته موتور از 3 به 6 انجام شده تا موتور عقب 483 اسب بخارخروجی خود را با 255 اسب بخار موتور جلو به اشتراک بگذارد و در مجموع خروجی پیشرانه ب ام و  آی7 ام70 اکس درایو 2024 به 650 اسب بخار برسد. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

گشتاور پیشرانه در وضعیت رانندگی اسپرت 1014  نیوتن متر و در شرایطی که حالت ام اسپرت یا بوست ام لانچ کنترل فعال شود به 1099 نیوتن متر می رسد.

سدان الکتریکی ب ام و طی 3.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد تا سریع ترین الکتریکی کامل برند ب ام و لقب بگیرد. بیشینه سرعت به طور الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از بسته باتری 101.7 کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی ب ام و جدید حدود 474 کیلومتر است. باتری از شارژر 11 کیلووات AC و همچنین شارژ سریع تا 195 کیلووات پشتیبانی می کند. با فناوری شارژ سریع می توان ظرفیت باتری را طی 34 دقیقه از 10 به 80 درصد رساند.

حالت برد اضطراری ب ام و آی7 ام70 در شرایطی که ظرفیت باتری رو به اتمام باشد، فعال می شود. در این حالت تغییرات خودکار در عملکرد خودرو اعمال می شود که از جمله می توان به بیشینه سرعت 90 کیلومتر برساعت، قطع سیستم تهویه و گرم کن صندلی ها اشاره کرد. با این تغییرات، تلاش می شود که شانس رسیدن آی7 به منبع انرژی برای شارژ باتری فراهم شود.

در هر یک از محورهای آی7 جدید از سیستم تعلیق بادی تطبیقی استفاده شده و کمک فنرها نیز بطور الکترونیکی کنترل می شوند. سیستم تثبیت فرمان و جلوبندی نیز بروزرسانی شده اند تا فرمان پذیری و هندلینگ این تریم بهبود چشمگیری داشته باشد و به خوبی از پس کنترل هیولای درون آن برآید.

این خودرو حدود 2689 کیلوگرم وزن دارد، بنابراین برای توقف آن به سیستم ترمزی بسیار قابل نیاز است. این وظیفه برعهده ام اسپرت قرار دارد و لوگوی ام نیز بر کالیپرها حک شده تا امضایی بر کیفیت کار باشد. ب ام و بسته ام پرفورمنس پرفشنال را برای این خودرو به مشتریان خود پیشنهاد می کدهد که شامل کالیپرهای مشکی  و جزئیاتی مشکی براق روی رینگ ها است.

رینگ های استاندارد در اندازه 21 اینچی ارائه می شوند.

بسته ام همچنین شامل تزئینات اسپرت بدنه نیز می شود. مواردی مانند: دیفیوزر عقب، رکاب بغل، قاب آینه ها، جزئیات بین چراغ اصلی عقب، جزئیات سپر اصلی جلو و...

آی7 ترکیب رنگ های جذابی را برای بدنه پیشنهاد می دهد که شامل 8 تم دو رنگ می شود.

قیمت دقیق ب ام و آی7 ام70 اکس درایو 2024 هنوز مشخص نیست اما ارزانترین عضو خانواده آی7 از 120 هزار دلار قیمت دارد که طبیعتا آی7 ام70 فاصله زیادی از این قیمت پایه خواهد داشت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط