فونیکسریمکسبهتام

اقدامات وزارت صمت برای حذف دلالی از بازار روغن موتور

عصر خودرو- از ابتدای اردیبهشت سالجاری صرفا واحدهای فعالی که از طریق سامانه بهین یاب به بورس کالا معرفی خواهند شد اجازه خرید روغن پایه مورد مصرف خود را خواهند داشت.

اقدامات وزارت صمت برای حذف دلالی از بازار روغن موتور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محسن صفدری سمت مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت درباره بازار روغن موتور گفت: عرضه روغن پایه در بورس کالا و الزام شرکت های پالایشگاهی روغن به عرضه روغن پایه مازاد در سازوکار بورس کالا، در راستای اجرای دستورالعمل الزام آور تنظیم بازار روغن پایه مورخ 17/8/1401 ابلاغی از سوی شورای رقابت می باشد.

    وی افزود: تصمیم شورای رقابت با توجه به انحصار و تمرکز بازار روغن پایه در سمت عرضه در جهت کمک به شفافیت معاملات روغن پایه در دو سوی عرضه و تقاضا، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، فعال نمودن شرکت های خصوصی و کوچکتر تولیدکننده روانکار و افزایش سهم حضور این قبیل واحدها در بازار صورت پذیرفته است.

    صفدری اضافه کرد: طبیعی است با وجود تولید و عرضه مکفی محصولات روانکار و ثبات نسبی بازار شب عید، چنین تصمیماتی که عرضه و معاملات شفاف روغن پایه را بدنبال دارند برای شرکت هایی که منافع قابل ملاحظه ای از خام فروشی کسب می کنند، خوش نمی نماید و سعی در وصول منافع قبلی و به التهاب کشاندن بازار دارند.

    وی گفت: ضمنا در جهت شفافیت عملکرد واحدهای مصرف کننده روغن پایه کلیه واحدهای خریدار مکلف به ثبت اطلاعات فروش خود در سامانه جامع تجارت بوده و از ابتدای اردیبهشت سالجاری صرفا واحدهای فعالی که از طریق سامانه بهین یاب به بورس کالا معرفی خواهند شد اجازه خرید روغن پایه مورد مصرف خود را خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط