فونیکسریمکسبهتام

قیمت سازی‌های مجازی و غیر واقعی، بلای جان بازار خودرو

عصر خودرو- مراجعه به سایت‌ها و کانال‌های واتساپی و تلگرامی برای اطلاع از قیمت خودروها، نشان‌دهنده اعداد و ارقام عجیب و غریبی است. به‌طوری که در همین آشفته بازار کنونی، گاهی اوقات قیمت برخی خودروها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بالاتر از بازار و قیمت واقعی اعلام می‌شود.

قیمت سازی‌های مجازی و غیر واقعی، بلای جان بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از ایرنا، این افزایش قیمت‌ها در پی درج قیمت‌های ساختگی در بازارهای خرید و فروش مجازی خودرو در شرایطی اتفاق می‌افتد که خرید و فروش در بازار کم است و به قول «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، رکودی سنگین بر بازار حاکم است.

    برخی کارشناسان بازار خودرو در این زمینه می‌گویند: دلالان به صورت دسته‌جمعی و با هماهنگی کامل- به‌عنوان مثال 100 نفری- قیمت‌هایی غیرمنطقی برای خودروهای خود در آگهی‌ها ثبت می‌کنند و این مساله به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند، زیرا با توجه به نبود نظارت بر درج قیمت‌های خودرو در این سایت‌ها، قیمت‌ها دستکاری می‌شود.

    خبرنگار ایرنا در این زمینه با قرار دادن یک آگهی غیر واقعی به بررسی مساله پرداخت. در حالی که در عمل خبری از خودرو نبود، قیمت آن حدود 100 میلیون تومان پایین‌تر از نرخ‌های اعلامی در کانال‌ها ثبت شد؛ اما طی چند روز گذشته حتی یک تماس بابت این آگهی گرفته نشد!

    اعلام قیمت‌های کاذب در سایت‌ها و کانال‌ها در حالی که در عمل خودرویی نیز در کار نبوده، آشفتگی هرچه بیشتر بازار را به دنبال دارد؛ این در حالی است که کارشناسان تاکید دارند باید اصالت آگهی، اصالت کالا و اصالت قیمت کارشناسی شود و پس از آن سایت ها آگهی مربوطه را منتشر کنند.

    به گزارش ایرنا، بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو و در همین سایت ها، حاکی از کاهش شدید قیمت خودروهای مونتاژی است، به‌طوری که امروز قیمت بازاری لاماری ایما با کاهش فاحش 80 میلیون تومانی مواجه شد و به 2‌میلیارد و 370 میلیون تومان رسید.

    همچنین در روز جاری شاهد افت 60 میلیون تومانی خودروهای فونیکس تیگو 7 پرو و فونیکس FX (اکسلنت) و کاهش 50 میلیون تومانی فونیکس تیگو 8 پرومکس تا لحظه درج این خبر هستیم.

    این در حالی است که انتظار می‌رود با قیمت‌گذاری خودروها از سوی شورای رقابت، سقوط قیمت‌ها شدت بیشتری گرفته و تداوم یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم